نگاهی به فعالیت‌های ارشاد دلفان در روزهای کرونایی
کد خبر: 3947449
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳

نگاهی به فعالیت‌های ارشاد دلفان در روزهای کرونایی

رئیس ارشاد دلفان در تشریح فعالیت‌های این اداره در روزهای کرونایی، از شناسایی ۲۵ حافظ بیست جزء به بالا در شهرستان دلفان خبر داد و گفت: تعدادی بانوی حافظ کل قرآن نیز در مؤسسات قرآنی وابسته به ارشاد دلفان تربیت شده‌اند.

با سلام لطفا جمعه ارسال شود//// نگاهی به فعالیت‌های ارشاد دلفان در روزهای کرونایییوسف نوری‎زاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلفان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان در تشریح فعالیت‌های قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلفان، گفت: بسیاری از مؤسسات قرآنی در شهرستان دلفان مجوز فعالیت خود را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان دریافت کرده‌اند و طی این سال‌ها شاهد فعالیت‌های خوبی در حوزه قرآن در این شهرستان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلفان از بنیان‌گذاران حفظ قرآن کریم و کلاس‌های مفاهیم به‌صورت سازمان یافته در این شهرستان بوده است، افزود: در حال حاضر با فعالیت‌های خوبی که در مؤسسات قرآنی و ارشاد اسلامی این شهرستان در حوزه حفظ قرآن انجام گرفته چندین بانوی حافظ کل قرآن در این شهرستان تربیت شده و علاوه‌بر این ۲۵ نفر نیز حافظ بیست جز به بالا در این شهرستان داریم.

نوری‎زاده با بیان اینکه ضروت دارد نور قرآن را در امور زندگی خود گسترش بدهیم زیرا اگر ما خوب مفاهیم قرآنی را در جامعه گسترش دهیم قطعاً آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمرنگ خواهد شد، اضافه کرد: از طرفی باید در تلاش برای محقق شدن تمدن نوین اسلامی باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلفان در ادامه به برگزاری پویش «نامه‌ای به سردار دل‌ها» به‌ مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این پویش این بود که جوانان و جامعه ما بیشتر با مکتب سردار محور مقاومت و جهان اسلام آشنا شوند.

وی اضافه کرد: در این پویش بیش‎از ۲۰۰ نامه به دبیرخانه پویش واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلفان ارسال شد که هیئت داوران از بین آنها سه نفر با اسامی علی صفی‌زاده، فاطمه محمودیان و کیانا میرزائیان را به‌عنوان نفرات برتر و دو نفر به اسامی فاطمه حواسی و مژده فتحی را شایسته تقدیر انتخاب کردند و از آنها تجلیل شد.

نوری‎زاده در ادامه از پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات به فعالان فرهنگ و هنر دلفان خبرداد و افزود: این میزان تسهیلات به‌منظور جبران خسارت کرونا در این شهرستان به فعالان فرهنگی و هنری پرداخت شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلفان با بیان اینکه تاکنون ۵۶ نفر از هنرمندان این شهرستان به‌واسطه شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند و تسهیلات کرونای پرداخت شده در همین راستا ابوده است، اضافه کرد: تاکنون ۸۰ نفر از هنرمندان این شهرستان به عضویت صندوق اعتبار هنر درآمده و تعداد ۶۰ نفر دیگر در حال انجام مراحل عضویت هستند و تاکنون تعداد ۳۲ نفر از خدمات هنر کارت بهره‌مند شده‌اند.

نوری‎زاده در ادامه به فراخوان جشنواره «وارش» از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلفان خبرداد و افزود: این جشنواره با موضوع نماز به‌صورت استانی و به میزبانی شهرستان دلفان برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: این جشنواره استانی به‌ مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در چهار بخش ادبی، خاطره‌نویسی، دعا و نیایش، نماهنگ، نقاشی و طراحی و خوشنویسی از آیات و روایات با موضوع نماز برگزار و به سه نفر از برگزیدگان هر موضوع جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha