کتاب «مختارات من نصوص الفقه السیاسی» منتشر شد
کد خبر: 3947472
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱

کتاب «مختارات من نصوص الفقه السیاسی» منتشر شد

کتاب «مختارات من نصوص الفقه السیاسی» به کوشش علی خالقی و به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی چاپ و در اختیار محققان و پژوهشگران قرار گرفت.

کتاب «مختارات من نصوص الفقه السیاسی» منتشر شدبه گزارش ایکنا، کتاب «مختارات من نصوص الفقه السیاسی» اثرى در حوزه فقه سياسى شيعه است كه به معرفى متون سياسى فقهاى شيعه در ميان آثار مختلف فقهى ايشان از ابتداى عصر غيبت تا پايان دوره صفوى مى‏‌پردازد.

در اين كتاب، سعى شده است که آراء فقهى، علماى شيعه در زمينه چگونگى تعامل با سلاطين غيرمعصوم، انجام برخى از وظايف و تكاليف اجتماعى از جمله نماز جمعه، امر به معروف و نهى از منكر، اقامه حدود، جمع‌‏آورى خمس، زكات و امور حسبيه گردآورى و به‏ صورت دوره‌‏اى ارائه شود.

اين كتاب منبع مناسبی براى پويندگان دانش فقه سياسى شيعه است تا به شكل اجمال با آثار فقهاى شيعى از ابتداى غيبت تا پايان صفويه آشنايى پيدا كنند.

یادآور می‌شود، کتاب «مختارات من نصوص الفقه السیاسی» به کوشش علی خالقی به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی در  ۷۸۰ صفحه در قطع وزیری، سلفون به بهای ۲۰۰۰۰۰ تومان منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha