راه‌اندازی دارالقرآن‌های استانی در مدارس علمیه کشور از بهمن‌ماه
کد خبر: 3947788
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

راه‌اندازی دارالقرآن‌های استانی در مدارس علمیه کشور از بهمن‌ماه

مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: دارالقرآن‌های مدارس علمیه سراسر کشور از پنجم بهمن‌ماه طبق آیین‌نامه‌های اجرایی در هر استان کارشان را شروع می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن حسینی، مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برنامه‌های قرآنی معاونت تهذیب اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در گام نخست اقدام به تأسیس دارالقرآن در مدارس استانی کردیم به طوری که هر استان یک دارالقرآن داشته باشد. همچنین هر استان جهت انجام فعالیت‌های قرآنی باید دارای اتاق فکر باشد و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام حسینی در تشریح علت تأسیس دارالقرآن‌ها گفت: امروز نیاز‌های جامعه بیشتر و متفاوت شده است، لذا برنامه‌های قرآنی هر منطقه باید مطابق با نیاز و اقتضائات باشد. از این رو باید در هر استان مرکزی باشد تا فرصت‌های درون استان و همچنین نیاز‌ها در بخش حفظ، قرائت و ترجمه را شناسایی کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ در کشور بیان کرد: متأسفانه نبود دارالقرآن در مدارش موجب شده است ضرر‌هایی را متحمل شویم و رشد کافی نداشته باشیم. در حالی که تأکید بر قرآن در حوزه هم در امر تعلیم و آموزش و در مسئله تربیت موجب رشد و تعالی طلاب می‌شود.

مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه تصریح کرد: در گام نخست مخاطبین طلاب و اساتید هستند و در ادامه همسران و فرزندان طلاب، نخبگان و در نهایت عموم مردم می‌توانند از این دارالقرآن‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha