آشنایی با نهج‌البلاغه برایم تنها یک رشته مسابقه نیست
کد خبر: 3949424
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
یک دانشجوی قرآنی مطرح کرد:

آشنایی با نهج‌البلاغه برایم تنها یک رشته مسابقه نیست

رتبه دوم مسابقات سراسری قرآن در دانشگاه‌های پیام‌ نور گفت: آشنایی و ورودم به مباحث نهج‌البلاغه به‌صورت کاملاً اتفاقی بود اما پس از مدتی مباحث نهج‌البلاغه برایم جالب و شیرین آمد، به‌طوری که سعی کردم حکمت‌های آن را الگوی زندگی‌ام قرار دهم.

آشنایی با نهج‌البلاغه تنها یک رشته برای شرکت در مسابقه نیستزهرا گمار، دانشجوی کارشناسی حقوق دانشگاه پیام‌ نور تویسرکان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه در رشته آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه رتبه دوم کشوری را در بین دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌ نور کسب کرده‌ام، اظهار کرد: این مسابقات در سطح بسیار خوبی برگزار شد و با توجه به اینکه به‌صورت مجازی برگزار می‌شد هیچ اختلالی هم در سیستم ایجاد نشد.

وی اضافه کرد: از اوایل دوره ابتدایی وارد کلاس‌های قرآن شدم، آشنایی و ورودم به مباحث نهج‌البلاغه به‌صورت کاملاً اتفاقی بود اما پس از مدتی مباحث نهج‌البلاغه برایم جالب و شیرین آمد، حکمت‌ها و اندرزهای نهج‌البلاغه و معانی آن‌ها در واقع هر انسانی را جذب می‌کند.

گمار با بیان اینکه تقریباً هر ساله در مسابقات نهج‌البلاغه شرکت کرده‌ام، افزود: در سال 92 حائز رتبه اول کشور در بین تمام دانشجویان در رشته آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه شدم آن زمان دانشجوی کاردانی در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه دولتی ملایر بودم و مدرک کارشناسی در همین رشته را نیز از دانشگاه آزاد کسب کرده‌ام.

این فعال قرآنی گفت: حکمت 175 نهج‌البلاغه همواره الگوی زندگی‌ام بوده و تأثیر بسزایی در من نهاده، حضرت علی(ع) در این حکمت می‌فرمایند «از هر چه می‌ترسی خودت را در آن بینداز»، از هر مسئله‌ای که در زندگی‌ام از آن ترس داشتم به آن ورود پیدا کردم و به لطف خداوند اغلب اوقات نیز موفق شدم.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از حکمت‌های حضرت علی(ع) که در بنده تأثیر فراوانی داشته این پند است که «کار امروزت را به فردا نسپار»، به‌طور کلی از سخنان ایشان در زندگی‌ام بسیار استفاده می‌کنم.

گمار تصریح کرد: علاقه شخصی‌ام به سخنان امیرالمؤمنین(ع) موجب ورودم در این مسیر بوده و خوشبختانه با شرکت در مسابقات هم موفقیتم در شناخت سخنان ایشان به منصه ظهور می‌نشیند.

وی درباره تأثیر آشنایی با نهج‌البلاغه در فعالیت شغلی خود، گفت: اکنون نیز کارمند دادگستری و مادر دو فرزند هستم، کارهای روزمره همه مادران و خانم‌های خانه‌دار را انجام می‌دهم اما همواره سخنان حضرت(ع) در رابطه با نظم و برنامه‌ریزی در ذهنم هست و با تکیه بر این حکمت‌ها کارم را آغاز و با برنامه‌ریزی پیش می‌برم.

این دانشجوی قرآنی ادامه داد: همواره سخنان حضرت علی(ع) در زمینه حق‌الناس را در فعالیت شغلی‌ام پیشه می‌گیرم، ایشان می‌فرمایند مسلمان همیشه وقتش با کار پر است، در این‌باره سعی می‌کنم در وقت اداری هیچ‌گاه بیکار نباشم، وقت‌کشی نکنم و به مسائل کاری‌ام رسیدگی کنم.

وی در ادامه تأکید کرد: اکنون فرزند پنج ساله‌ام کاملاً با شخصیت حضرت علی(ع) آشناست، امیدوارم همان‌طور که همسرم مرا در این راه پشتیبانی کرده، ما هم فرزندانمان را تشویق کنیم تا بتوانند در زمینه‌های قرآنی گام بردارند.

انتهای پیام
captcha