بررسی اعتبارات جهاد دانشگاهی و مؤسسات وابسته در لایحه بودجه 1400
کد خبر: 3950180
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر کرد؛

بررسی اعتبارات جهاد دانشگاهی و مؤسسات وابسته در لایحه بودجه 1400

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی وضعیت اعتبارات جهاد دانشگاهی و مؤسسات وابسته را در لایحه بودجه 1400 کل کشور بررسی کرد.

مرکز پژوهشهای مجلس

به گزارش ایکنا، دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ معاونت پژوهش‌های اجتماعی ـ فرهنگی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان «بررسی لایحه بودجه سال 1400 کل کشور ۴۵. بررسی اعتبارات جهاد دانشگاهی و مؤسسات وابسته» آورده است که جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی مجموعه ای است شامل مؤسسه ها و مراکز آموزشی، پژوهشی و فرهنگی وابسته که متولی فعالیت‌‌های گسترده‌ای در امور آموزشی و به ویژه پژوهشی است. این نهاد سابقه فعالیت 40 ساله در نظام دانشگاهی و علم و فناوری کشور دارد و خدمات متنوعی را نیز ارائه کرده است.

این گزارش می افزاید: در همین راستا و با توجه به مأموریت‌های محوله به جهاد دانشگاهی و توسعه مؤسسه‌ها و مراکز وابسته به آن، اعتبارات پیش‌بینی شده برای این نهاد در قوانین بودجه سنوات گذشته و لایحه بودجه سال 1400 به رقم قابل توجهی رسیده است. لذا دریافت بودجه از محل اعتبارات عمومی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی، انجام فعالیت‌های متعدد و متنوع در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و ... و لزوم وجود شفافیت در منابع و مصارف اعتبارات عمومی و همچنین شرایط اقتصادی موجود کشور، اهمیت بررسی عملکرد این نهاد را بیش از پیش نمایان کرده و ارزش دوچندان به آن می بخشد. 

انتهای پیام
captcha