ترویج نماز را با اخلاق خوب و لسان مناسب انجام دهیم نه با اجبار
کد خبر: 3950322
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶

ترویج نماز را با اخلاق خوب و لسان مناسب انجام دهیم نه با اجبار

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با تأكید بر اینكه باید ترویج نماز را با اخلاق خوب و لسان مناسب و زبان هنر انجام دهیم نه با اجبار، خواستار استفاده از ظرفیت‌ها رسانه‌ها و فضای مجازی در این رابطه شد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس امروز، 8 بهمن‌ماه در ششمین اجلاس نماز این استان، با تأكید بر اینكه باید ترویج نماز را با اخلاق خوب و لسان مناسب و زبان هنر انجام دهیم نه با اجبار، خواستار استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی و همچنین تولید محتواهای جذاب و عمیق با استفاده از تكنولوژی‌های روز دنیا در ترویج نماز شد.

وی، نماز را ستون دین و جامع‌ترین عبادت و ختم ایمان توصیف كرد و گفت: فرهنگ زیربنای اقتصاد و سیاست است لذا با توجه به مسائل و مشكلات فرهنگی استان، به دستور استاندار توجه به ویژه‌ای به امر نماز در استان شده است.

این مقام مسئول افزود: با توجه به نقشی كه نماز در مسائل فرهنگی دارد و مایه سلامتی و شادابی افراد و زنده نگه داشتن دین است و در پیشگیری آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی دارد، توجه به این فریضه الهی در دستور كار كارگروه‌های مختلف استان قرار گرفت و تصمیمات خوبی هم طی دو سال اخیر در این باره انجام شده است.

قاسم‌پور با تأكید بر اینكه ترویج نماز وظیفه الهی، انسانی و قانونی همه ماست زیرا موجب نجات نسل جدید می‌شود، گفت: در این رابطه یكسری قوانین هم نظیر سند راهبردی اقامه نماز و دستورالعمل 12 بندی وزارت كشور وجود دارد.

وی توجه به نماز، قرآن، حقوق شهروندی، امر به معروف و نهی از منكر و عفاف و حجاب را مورد تأكید مدیریت ارشد استان توصیف كرد كه به تمام دستگاه‌هایی اجرایی نیز ابلاغ شده است تا این موارد را در دستور كار جدی خود قرار داده و در حد وسع و توان خود این مهم را در سطح استان دنبال كنند.

معاون استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه قبل از شیوع كرونا به‌صورت منظم ماهیانه جلسات ستاد اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است، گفت: امسال نیز به دلیل نام‌گذاری اجلاس سراسری نماز با محوریت مدرسه و دانش‌آموزان، تأكید ویژه‌ای به دستگاه‌های اجرایی برای كمك به آموزش و پرورش در این رابطه شده است.

قاسم‌پور با بیان اینكه اصلی‌ترین مسئله ادارات باید ترویج نماز باشد، گفت: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در استان فارس کار بزرگی بود كه انجام شد و تلاش شده است تا یكی از سیاست‌ها و برنامه‌های ستاد اقامه نماز هم ایجاد پیوند خانه و مدرسه و نماز باشد.

وی از حمایت از سمن‌های نمازی در سطح استان فارس خبر داد و افزود: آموزش و توانمندسازی نیروها برای ترویج نماز و تلاش برای آگاهی‌بخشی به نسل جوان باید انجام شود.

انتهای پیام
captcha