وقتی عشق به قرآن و پرواز سكوی پرتاب می‌شود / برای دفاع همیشه آماده‌ایم
کد خبر: 3952510
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

وقتی عشق به قرآن و پرواز سكوی پرتاب می‌شود / برای دفاع همیشه آماده‌ایم

عباس رحمدار، یكی از تیزپروازان خوش‌نام نیروی هوایی ارتش است كه انس و الفتی دیرینه با قرآن دارد. به گفته خود از همان کودکی عشق به تلاوت قرآن و پرواز را در سر داشت و از همان روزها برای رسیدن به آرزویش برنامه داشت.

همیشه یكی از آرزوهای نسل بشر پرواز در آسمان‌ها چون پرندگان است. آنجا كه بال‌های خود را گشوده و زمین و زمان را درنوردد و كوه‌ها و دشت‌های بی‌شمار را بپیماید و هرچه بیشتر فاصله خاك تا افلاك را طی كند.

در لحظات صعود به آسمان، جویندگان و پویندگان راه حق و حقیقت، تنها یک نام بر دل و جان دارند و آن نام حضرت حق است كه تنها تمسكی است كه هرچقدر هم از این خاك فاصله بگیری، هیچ‌گاه پاره نخواهد شد و بلكه در اوج آسمان‌ها می‌توان حضور حضرت حق را در نزدیك‌ترین فاصله خویش به خوبی احساس كرد چرا كه در آنجا تنها تو هستی و خدایت.

امروز، 19 بهمن‌ مصادف با سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در بهمن سال 57 با بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی است كه نقش بی‌بدیل و مؤثری در پیروزی این انقلاب داشت. بدین‌مناسبت دقایقی را با یكی تیزپروازان خوش‌نام نیروی هوایی ارتش كه انس و الفتی دیرینه با قرآن دارد، همكلام می‌شویم.

ایكنا ـ خودتان را كامل معرفی کنید.

عباس رحمدار هستم، متولد 13 آبان‌ماه 53 و در شهرضا متولد شدم. اصالتاً اهل شهرستان فسا هستم اما به‌ دلیل شغل پدر مرحومم که در نیروی انتظامی مشغول بودند و آن سال‌ها در شهرضا خدمت می‌کردند. بنده در آنجا متولد شدم.

دوران تحصیل خود را در مدارس فسا و فیروزآباد گذراندم و سپس از طریق کنکور سراسری به‌ علت علاقه وافر به پرواز و شغل مقدس خلبانی بورسیه نیروی هوایی ارتش پذیرفته شدم. در دانشکده پرواز دانشگاه هوایی شهید ستاری تهران بین سال‌های 74 تا 79 مشغول تحصیل بودم و سپس دو سال اصفهان و بعد هم ادامه زندگی و کارم را از سال 81 در شیراز سپری کرده‌ام و در حاضر نیز همچنان در پایگاه هوایی شهید دوران شیراز مشغول کار و زندگی هستم.

ایكنا ـ از چه سالی با قرآن آشنا شدید و در این مسیر از کدام اساتید بهره‌مند شدید؟

از 5 سالگی با حفظ جزء 30 توسط خواهر بزرگترم و تشویق‌های پدر و مادر با قرآن مانوس شدم و سپس با استماع تلاوت‌های زیبای استاد عبدالباسط، به تلاوت قرآن علاقه‌مند شدم و از آنجا که لطف خدا شامل حالم شد و استعداد ذاتی صوتی داشتم در دوران تحصیل و دهه 60 با حضور در جلسات قرآنی شاهزاده قاسم شهرستان فسا که توسط استادان فرهیخته‌ام حاج آقا فیروززاده و حاج آقا مسعودی مستفیض شدم.

وقتی عشق به قرآن و پرواز سكوی پرتاب موفقیت‌ها می‌شود / برای دفاع همیشه آماده‌ایم

در دوران دانشجویی تهران نیز از استادان بزرگوارم حاج آقا موسوی بلده و حاج محسن خدام حسینی و حاج آقا حنیفی و مرحوم حاج علی اربابی کسب فیض کردم در اصفهان نیز از محضر درس استاد عنایتی مقدم و حاج آقا شاه‌میوه بهره بردم.

ایكنا ـ از افتخاراتی كه در مسابقات قرآن كسب كرده‌اید، بگویید.

در مسابقات مختلف دانش‌آموزی و سپس دانشجویی و همچنین در مسابقات نیروی هوایی کشوری و ارتش کشوری و اوقاف استانی به لطف خدا حائز رتبه‌های ممتاز اول و دوم شدم. یكی از خاطرات خوشم نیز جایزه حج عمره در سال 81 بود که از طرف فرماندهی وقت نیروی هوایی به من اعطا شد و در سرزمین وحی تلاوت‌های خاطره‌انگیزی داشتم.

ایكنا ـ از لحظات اوج در آسمان و انس و الفت با آیات وحی بگویید.

شغل خلبانی با تلاوت قرآن ارتباط نزدیکی دارد. همان‌گونه که یک هواپیمای شکاری باید در شروع پرواز کمی موتورش گرم شود و بعد از تیک آف به آرامی اوج گرفته و در اوج مانورهای مختلف پروازی انجام دهد و در نهایت نیز به آرامی عمل لندینگ و فرود را انجام دهد، یک قاری قرآن نیز باید در ابتدا با گرم کردن صوت خود در شروع تلاوت به آرامی اوج گرفته و در اوج نیز مانورهای صوتی و لحنی انجام داده و در انتها نیز به نرمی فرود آید و تلاوتش را خاتمه دهد.

این شد که من از همان کودکی عشق تلاوت قرآن و عشق پرواز را در سر داشتم و از همان روزها برای رسیدن به آرزویم که خلبان و قاری قرآن بود برنامه داشتم با توکل به  خدا و توسل به کلام‌الله و معصومین علیهم‌السلام به  آرزویم رسیدم.

ایكنا ـ شیرین‌ترین خاطره قرآنی مرتبط با شغلتان چیست؟

از شیرین‌ترین خاطرات قرآنی و شغلی، همان سفر عمره بود که در سال 81 در کل ارتش ممتاز شدم و به‌عنوان هدیه ویژه از فرماندهی وقت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سفر عمره به همراه همسرم به‌عنوان ماه عسل مشرف شدم.

ایكنا ـ كمی از آمادگی امروز نیروی هوایی ارتش به ویژه در حفظ مرزهای هوایی و عقیدتی نظام جمهوری اسلامی بگویید.

جان برکفان ارتش به‌ ویژه خادمین ملت در نیروی الهی هوایی مثل همیشه آماده دفاع و حراست از آسمان این مرز و بوم هستند و با انگیزه مضاعف با ایثار و رشادت وصف‌ناشدنی سعی در بروز کردن دانش پروازی و تسلیحاتی بیش از پیش آمادگی خود را در منطقه به رخ می‌کشند و آماده دفاع از این سرزمین اسلامی هستند.

وقتی عشق به قرآن و پرواز سكوی پرتاب موفقیت‌ها می‌شود / برای دفاع همیشه آماده‌ایم

ایکنا ـ کمی از زندگی شخصیتان بگویید.

در سال 81 ازدواج کردم و حاصل این ازدواج دو فرزند پسر 13 ساله و دختر 4 ساله است و فرزندانم نیز علاقه وافری به حفظ کتاب‌الله دارند و بیشتر در حوزه حفظ فعالیت دارند.

ایكنا ـ به نظر شما مهم‌ترین مسئله فعالیت‌های قرآنی استان فارس و به تبع آن كشور چیست؟

یكی از مهم‌ترین دغدغه‌های فعالیت‌های قرآنی در استان و کشور، مأنوس شدن هر چه بیشتر مردم به قرآن و نهادینه شدن فرهنگ ناب قرآنی در خانواده‌ها و اجتماع است. اینکه خانواده‌ها با مسائل اعتقادی و مذهبی الفت بیشتری بگیرند تا جامعه‌ای قرآنی داشته باشیم.

مراحل انس با قرآن نیز ابتدا  قرآن‌خوانی، سپس قرآن‌دانی و در نهایت قرآن باوری است که آرزو دارم خودم، خانواده‌ام و همچنین مردم دیارم استان همیشه سرفراز فارس و کل ایران اسلامی پوست و گوشت و خونشان با قرآن عجین شود.

ایكنا ـ توصیه‌ شما به جوانان علاقه‌مند به خلبانی چیست؟

توصیه‌ام به‌ عنوان یک برادر کوچک این است که اول با قرآن و اهل بیت(ع) مأنوس شوند و بدانند در سایه انس با کلام‌الله به هر چه خواسته خیر دارند، دست پیدا می‌کنند. شغل خلبانی نیز شغل خطیر و البته پرهیجانی است که عزیزان علاقه‌مند باید ضمن حفظ سلامتی جسمی به درس‌هایی مثل زبان انگلیسی، ریاضی عنایت ویژه‌ای داشته باشند و از همه مهم‌تر انس با قرآن را سرلوحه فعالیت‌های خویش قرار دهند.

به امید فرداهای روشن و سرافرازی برای مردم سرزمینم و ریشه‌کن شدن بیماری کرونا در تمام دنیا و صلح و آرامش برای همگی و تعجیل در فرج آقا و مولایمان حضرت اباصالح المهدی(عج).

انتهای پیام
captcha