الازهر: جامعه بین‌الملل از اماکن مقدس فلسطین محافظت کند
کد خبر: 3955472
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵

الازهر: جامعه بین‌الملل از اماکن مقدس فلسطین محافظت کند

دیدبان مرکز اسلامی الازهر مصر از جامعه بین‌المللی خواست در برابر سیاست رژیم صهیونیستی در ساخت بی‌رویه شهرک‌های یهودی‌نشین در اراضی فلسطینی از اماکن مقدس این سرزمین محافظت کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، دیدبان مبارزه با افراط‌گرایی مرکز اسلامی الازهر مصر برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای ساخت حدود 3000 واحد مسکونی در اراضی متعلق به کلیسای ارتدکس در مرزهای شهرک «بیت صفافا» را محکوم کرد.

دیدبان الازهر در بیانیه‌ای خبری برنامه‌های شهرک‌سازی اسرائیل را نقض آشکار همه پیمان‌ها و قطعنامه‌هایی دانست که بر حفظ اراضی فلسطین و کلیساهای مسیحی تأکید دارد.

این مرکز تأکید کرد که اسرائیل با هدف تغییر واقعیت جمعیتی در قدس به نفع شهرک‌نشینان صهیونیست همه فلسطینیان را هدف قرار می‌دهد.

دیدبان الازهر سیاست رژیم صهیونیستی در تعرض به مقدسات فلسطین، چه اسلامی و چه مسیحی را رد کرد که تازه‌ترین آن حادثه تروریستی بود که در آن یک شهرک‌نشین افراطی سعی در آتش‌زدن کلیسای الجثمانیه در قدس را داشت.

دیدبان الازهر از جامعه جهانی خواست تا به مقابله با سیاست‌های شهرک‌سازی که مغایر با قوانین بین‌المللی است، بپردازد و از اماکن مقدس فلسطین محافظت کند.

انتهای پیام
captcha