تسلیت حزب‌الله و مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به مناسبت درگذشت «انیس نقاش»
کد خبر: 3955653
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵

تسلیت حزب‌الله و مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به مناسبت درگذشت «انیس نقاش»

حزب‌الله و مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان درگذشت «انیس نقاش» مبارز و متفکر بزرگ این کشور را تسلیت گفتند و او را مبارز و مجاهد راه مقاومت و فلسطین خواندند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای به مناسب درگذشت «انیس نقاش»، مبارز و متفکر برجسته لبنان، این ضایعه را به ملت این کشور تسلیت گفت.

در بیانیه حزب‌الله آمده است: مرحوم نقاش یکی از مهمترین متفکران منطقه بود و مطالعات و پژوهش‌های راهبردی بسیاری را در راه مقابله با دشمن صهیونیست تقدیم کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: برادر عزیز آقای نقاش، سال‌های زیادی از عمر خود را صرف مقاومت و مجاهدت و مبارزه در راه آرمان فلسطین کرده بود.

حزب‌الله تأکید کرد که نقاش با قدرت از مقاومت لبنان و گزینه‌های سیاسی و جهادی در مجامع و محافل منطقه‌ای و بین‌المللی دفاع کرده بود.

هم‌زمان شیخ «علی الخطیب»، نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز فوت انیس نقاش، فعال رسانه‌ای عرصه مقاومت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را تسلیت گفت.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ضمن ابراز تأسف درباره درگذشت «انیس نقاش»، فعال مبارز برجسته این کشور گفت که «عرصه حق و حقیقت و مبارزه، شخصیت برجسته‌ای را از دست داده است».

وی گفت: خداوند انیس را بیامرزد که عمرش در راه اعتقاداتش به عنوان میراثی صرف کرد که او تنها وارث نبود، بلکه نتیجه مجاهدت فکری و مبارزه وی بوده است که برای رسیدن به آن سخت تلاش کرده و بهای زیادی را پرداخته است.

شیخ «علی الخطیب» افزود: عرصه حق و حقیقت در حالی شما را از دست داده است که در آستانه تحقق آن قرار داشته‌اید؛ اگرچه در تحقق پیروزی در برابر ستمگران و جبهه باطل و ظلمات و ظالمان و مستکبران شریک هستید. من به امید پیروزی به شما تبریک می‌گویم، ان‌شاءالله که آنچه را که داشته‌اید، صرف کرده‌اید و وسوسه‌ها و خطرات شما را به طور پیوسته به مسیر باطل نمی‌رسانند.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پایان برای انیس نقاش که امروز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده است، طلب آمرزش کرد و گفت: شما میراثی برای نسل‌های آینده به ارث گذاشته‌اید که بیهوده نخواهد بود و ان‌شاءالله بهشت برین جایگاهتان باشد.

انتهای پیام
captcha