جامعه امروز نیاز به روحانیان خدوم دارد
کد خبر: 3956038
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸

جامعه امروز نیاز به روحانیان خدوم دارد

مسئول مدارس علمیه منصوریه، مولی‌الموحدین(ع) و خاتم‌الانبیا(ص) شیراز مبلس شدن به لباس روحانیت را فرصت خوبی برای خدمت به مردم دانست و گفت: جامعه امروز نیاز به مبلغان و روحانیونی که در خدمت مردم هستند، دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی(ع)، آیین عمامه‌گذاری جمعی از طلاب مدرسه منصوریه شیراز امروز، 6 اسفندماه به با حضور مدیر حوزه علمیه فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مسئول مدارس علمیه منصوریه، مولی‌الموحدین(ع) و خاتم‌الانبیا(ص) در این مراسم با بیان اینكه لباس روحانیت نماد تبلیغ دین و پر مسئولیت است، مبلس شدن به لباس روحانیت را فرصت خوبی برای خدمت به مردم دانست و گفت: جامعه امروز نیاز به مبلغان و روحانیونی که در خدمت مردم هستند دارد، برخی در میان مردم قدرشناس و برخی ناسپاس هستند اما اصل خداوند است.

وی ضمن تبریک ولادت امیرمومنان(ع) اظهار کرد: بهترین نصحیت در آغاز مبلس شدن طلاب به لباس روحانیت کلامی از امیرالمومین(ع) است که باید برنامه زندگی طلاب تازه ملبس شده باشد.

حدائق اضافه کرد: هنگامی امیرمومنان(ع) می‌فرمایند، نصحیت علما به یکدیگر به سه بخش تقسیم می‌شود، کسانی که بین خود و خدا را اصلاح می‌کنند خدا نیز میان این افراد و مردم را اصلاح می‌کند.

مسئول مدارس علمیه منصوریه با تأکید بر اینکه برای تقرب به خدا باید وقت گذاشت، گفت: اگر در جایی واگذار به خود می‌شویم در واقع خداوند را جا گذاشته‌ایم، لذا قاعده اینکه بین خدا و خدای خود را اصلاح کنیم، همان‌طور که امام(ره) میان خود و خدای خود را اصلاح کرده بود که خداوند هم میان امام و مردم را اصلاح کرد.

وی خطاب به طلاب تازه ملبس شده گفت: اگر خوب سربازی کنیم خداوند نیز به خوبی خدایی می‌کند، در جایگاه رفیع روحانیت تربیت اخروی مردم را بر عهده دارید، باید به فکر آخرت باشیم.

حدائق با یادآوری اینكه امیرالمومنین(ع) همچنین می‌فرماید باطن‌های خود را درست کنید تا خداوند ظاهرتان را درست کند، گفت: طلاب باید به خوبی درس بخوانند و بندگی خداوند را انجام دهند، برخی هستند که آیت‌الله شده‌اند اما در جای دیگر کفر می‌گویند، این کار به دلیل آن است که شرط بندگی را نداشته‌اند لذا باید دلسوز آخرت بود.

انتهای پیام
captcha