لزوم توجه مضاعف فعالان حوزه فرهنگ به مباحث قرآنی
کد خبر: 3956300
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴

لزوم توجه مضاعف فعالان حوزه فرهنگ به مباحث قرآنی

مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی، اظهار کرد: متولیان و فعالان حوزه فرهنگ با توجه به اینکه فرهنگ در همه بخش‌ها و شئونات جامعه تأثیرگذار است، باید توجه مضاعفی به مباحث قرآنی داشته و سیاست‌های خود را با تکیه بر این منبع لایزال الهی طراحی کنند.

فعالان حوزه فرهنگ توجه مضاعفی به مباحث قرآنی داشته باشند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سید قاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد استان، روز گذشته، هفتم اسفندماه، در دیدار عوامل اجرایی و هیئت داوران سومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات ترنم آسمانی، با امام جمعه تبریز، گفت: فرهنگ هر ملتی براساس یکسری زیرساخت‌های کلان فکری بنا می‌شود و بدون شک فرهنگ ما براساس قرآن و آموزه‌های این کتاب شریف بنا شده و قرآن یکی از زیرساخت‌های فکری و فرهنگی ماست و ما در طول حیات خود در فضایی سرشار از فرهنگ قرآنی زیسته و قد کشیده‌ایم.

وی افزود: در این راستا، باید در حوزه‌های مختلف، نقش کلیدی این کلام الهی مورد توجه و تأمل بوده و به عنوان زیرساختی برای دیگر امور از آن بهره‌مند شویم.

ناظمی افزود: متولیان و فعالان حوزه فرهنگ با توجه به اینکه فرهنگ در همه بخش‌ها و شئونات جامعه تأثیرگذار است، باید توجه مضاعفی به مباحث قرآنی داشته و سیاست‌های خود را با تکیه بر این منبع لایزال الهی طراحی کنند.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی با اشاره بر لزوم پررنگ بودن رویکرد تبلیغی و ترویجی در جشنواره آواها و نغمات دینی گفت: این جشنواره می‌تواند با طراحی و بازطراحی‌های مختلف در تعمیق و ترویج فرهنگ قرآنی در اجزا و زوایای جامعه تأثیرگذار بوده و این فرهنگ را در لابلای طراحی های اجتماعی لحاظ کند.

وی با بیان اینکه نیازمند توجه بیش از پیش به مفاهیم، مبانی و اصول کلی کلام الهی در جامعه هستیم، گفت: قرآن کریم دستورالعملی جامع و کامل برای حیات بشری است و ما در وزارت و اداره کل ارشاد از این نوع جشنواره‌ها برای تحکیم و تعمیق مفاهیم قرآنی در متن جامعه بهره می بریم.

ناظمی ادامه داد: اگر این جشنواره، جشنواره‌ای باشد که تنها به ظاهر قرآن توجه کند، بدون شک به نتیجه نرسیده و به هدف اصلی سیاست‌گزاران این جشنواره دست نخواهیم یافت.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برگزاری دوره سوم از جشنواره ترنم آسمانی، اتفاق بسیار مبارکی است که باید در سال‌های آتی با توان و خلاقیت بیشتر و با رعایت اصول کلی ادامه یابد و امیدواریم ستاد برگزاری و داوران این جشنواره، رویکردی با تأثیرگذاری بیشتر برای برگزاری دوره های آینده آن پیشنهاد دهند.

وی بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌های مشابه بتوانیم، استان آذربایجان‌شرقی را به عنوان قطب فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور مطرح کرده و جوانان را به این فضا سوق دهیم.

انتهای پیام
captcha