احداث بزرگترین کارخانه تولید چادر مشکی در قم
کد خبر: 3957139
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
استاندار قم خبر داد:

احداث بزرگترین کارخانه تولید چادر مشکی در قم

استادار قم از احداث بزرگ‌ترین کارخانه تولید چادر مشکی در قم خبر داد و گفت: این کارخانه برازنده این شهر مذهبی است.

احداث بزرگترین کارخانه تولید چادر مشکی در قمبه گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست، استاندار قم، 12 اسفندماه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری استانداری قم و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، گفت: در راستای محرومیت‌زدایی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ساماندهی محلات آسیب‌پذیر و با توجه به نام‌گذاری سال99 با عنوان جهش تولید در خصوص احیای واحدهای راکد و نیمه راکد تفاهم‌نامه‌های خوبی را منعقد می‌کنیم.

وی ضمن قدردانی از مدیران ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تأکید کرد: تفاهم‌نامه‌ای در زمینه احداث بزرگترین کارخانه تولید چادر مشکی در قم به‌عنوان برند شهر مقدس کریمه اهل بیت(ع) امضا خواهیم کرد که برازنده این شهر مذهبی است.

استاندار قم ادامه داد: واردات چادر مشکی به قم سالانه حدود 80 میلیون متر مربع است در حالی که تولید چادر مشکی در استان مجموعا به 10 تا 15 میلیون مترمربع می‌رسد اما با راه‌اندازی این کارخانه و برآورد صورت گرفته تولید چادر مشکی در قم سالانه به 18 میلیون متر مربع می‌رسد.

سرمست اظهار کرد: در طرح راه‌اندازی کارخانه تولید چادر مشکی در قم، بیش از 2هزار اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم رقم می‌زند و مجموع اعتبارات این طرح هزار و 130 میلیارد تومان موافقت شده که به عنوان یک سرمایه ‌گذاری تحول‌آفرین است.

وی با بیان اینکه شهر قم سالانه میزبان 20 میلیون زائر و مسافر است، افزود: چادر مشکی می‌تواند به‌عنوان بخشی از بسته سوغات زائران و مسافران قمی باشد.

سرمست از پیگیری‌های انجام شده در زمینه ثبت ملی استان قم به عنوان شهر ملی انگشتر خبر داد و بیان کرد: در راستای طرح اقدام ملی مسکن، مراسم کلنگ‌زنی برای ایجاد هزار و 842 واحد به ارزش 650 میلیارد تومان با حضور مسئولان ستاد اجرایی فرمان(ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha