کاهش فعالیت خانه‌های قرآن در ایام کرونا / آموزش مربیان برای ایجاد محافل خانگی انس با قرآن
کد خبر: 3957447
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

کاهش فعالیت خانه‌های قرآن در ایام کرونا / آموزش مربیان برای ایجاد محافل خانگی انس با قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا درصد فعالیت‌های خانه‌های قرآن کاهش یافته است، گفت: یکی از برنامه‌های موجود برای سال جدید آموزش مربیان برای ایجاد محافل خانگی انس با قرآن با کیفیت بالا است.

کاهش فعالیت خانه‌های قرآنی در ایام کرونا/ آموزش مربیان برای ایجاد محافل خانگی انس با قرآنسید‌حسین سجادی‌تبار، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به محدود شدن فعالیت‌های قرآنی از زمان شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: نحوه برگزاری بسیاری از برنامه‌ها به غیرحضوری تغییر یافته و برنامه‌هایی که امکان برگزاری آن‌ها به‌صورت مجازی وجود نداشت تعطیل شدند، بنابراین درصد فعالیت‌های خانه‌های قرآن کاهش یافته است.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های خانه‌های قرآن در سال ۹۹، افزود: امسال دوره تربیت معلم به‌صورت مستقل برگزار نشد بلکه دوره‌های تکمیلی به‌صورت آموزش‌یاری روخوانی و روان‌خوانی در سطح کارکنان وظیفه در ۳۰ حوزه برگزار شد.

سجادی‌تبار تصریح کرد: کار رسانه‌های قرآنی تقریبا راکد شده‌ است، زیرا برخی کلاس‌ها امکان برگزاری مجازی نداشتند و مابقی هم به‌دلیل عدم استقبال، از پس هزینه‌های مکان‌ کلاس‌ها برنیامده و مجبور به تعطیلی خانه‌های قرآن شدند.

وی در ادامه به برنامه‌های خانه‌های قرآن در سال جدید نیز اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های موجود برای سال جدید آموزش مربیان برای ایجاد محافل خانگی انس با قرآن با کیفیت بالا است؛ به این صورت که جلسات هفتگی با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و جمعیت محدود جهت تفسیر قرآن و آشنایی با سبک زندگی قرآنی در خانه‌های سطح شهر برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان قم اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سال ۱۴۰۰، دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم است که هم‌اکنون ثبت نام آن آغاز شده و تا ۲۵ اسفندماه ادامه دارد. این دوره به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود یعنی پس از برگزاری آزمون‌های کتبی و شفاهی به‌صورت همزمان در سراسر کشور، به قبول‌شدگان در این آزمون مدرک تحصیلی معتبر در درجه لیسانس، فوق لیسانس و دکتری اعطا می‌شود.

سجادی‌تبار از تشکیل هیئت اندیشه‌ورز بانوان در استان خبر داد و گفت: هیئت اندیشه‌ورز بانوان با ۴۸ مؤسسه قرآنی تأیید شده از طرف اداره تبلیغات جهت ارائه طرح‌های قرآنی برای بانوان تشکیل شده‌ است. همچنین کارگاه‌‌هایی با مضمون سبک زندگی قرآنی به‌صورت برخط برگزار شده که تصمیماتی جهت افزایش شرکت‌کنندگان این کارگاه‌ها در سال آینده گرفته شده است.

وی یادآور شد: ادامه کلاس‌های حفظ جزء 30 نیز برای عزیزان علاقه‌مند نیز به‌صورت مجازی برگزار می‌شود؛ همچنین محافل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان مانند هر سال برقرار است و اگر امکان برگزاری آن‌ها به‌صورت حضوری وجود نداشته باشد، مجازی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha