افتتاح دبیرخانه «مسابقات قرآنی مشکات» در کرج
کد خبر: 3957591
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶

افتتاح دبیرخانه «مسابقات قرآنی مشکات» در کرج

مدیر مؤسسه قرآنی مشکات از افتتاح دبیرخانه مسابقات قرآنی مشکات در مهرشهر کرج خبرداد و گفت: سومین دوره این مسابقات به صورت کشوری برگزار می‌شود.

افتتاح دبیرخانه «مسابقات قرآنی مشکات» در کرج

به گزارش ایکنا از البرز، مسابقات قرآنی مشکات طی دو سال متوالی در سال‌های 98 و 99 با هدف ترویج فعالیت‌های قرآنی و فراهم‌کردن زمینه انس بیشتر با قرآن‌کریم به همت دفتر امام جمعه کوهسار و موسسه قرآنی مشکات برگزار شده است.
اولین دوره این مسابقه تیرماه سال 1398 ویژه استان البرز با مشارکت 500 قرآن‌آموز در شهر کوهسار برگزار شد. دومین دوره این مسابقه نیز به علت استقبال جامعه قرآنی فقط محدود به استان البرز نشد و شرایطی ایجاد شد تا علاوه بر البرز، جامعه قرآنی استان تهران نیز بتوانند در این مسابقه شرکت کنند.

هرچند در این دوره از مسابقات شیوع بیماری کرونا محدودیت‌هایی ایجاد کرد ولی باعث نشد تا مسابقات برگزار نشود و مسابقه با شرکت یک هزار نفر به صورت غیرحضوری در دو مرحله تلفنی و مجازی برگزار شد.

به دلیل استقبال مخاطبان و ایجاد زیرساخت‌های مناسب، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا این مسابقات در سال 1400 به صورت سراسری برگزار شود تا قرآن‌آموزان از کل کشور بتوانند در این مسابقه شرکت کنند. به همین منظور امروز، 14 اسفندماه دبیرخانه مسابقات قرآنی مشکات واقع در مهرشهر کرج به صورت رسمی با حضور مسئولان و اساتید قرآنی رسما افتتاح شد و کار خود را آغاز کرد.

حجت‌الاسلام مجتبی محمدی، امام جمعه کوهسار در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهارکرد: مسابقات قرآنی مشکات امسال برای اولین بار به صورت کشوری برگزار خواهد شد. این مسابقه در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن‌کریم و قرائت ترتیل در دو بخش بانوان و آقایان و دو گروه زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود.

محمدی بیان کرد: در این دوره از مسابقات از داوری اساتیدی چون «شهریار پرهیزکار»، «محمدحسین سبزعلی»، «امیر آقایی»، «عباس امام‌جمعه»، «مهدی قره‌شیخلو» و خانم‌ها «شیرازی»، «آقاجانی»، «جلالی» و «ماندگارمهر» بهره‌مند خواهیم شد.

این مسئول با بیان اینکه امیدواریم امسال با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده زمینه شرکت 10 هزار نفر را در این مسابقات فراهم کنیم، افزود: ثبت‌نام از اوایل اردیبهشت 1400 آغاز و تا اوایل تیرماه ادامه دارد.

مدیر مؤسسه قرآنی مشکات با اشاره به اینکه مسابقات از 15 تیرماه آغاز می‌شود، گفت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام باید به پایگاه اطلاع‌رسانی www.mqmeshkat.ir مراجعه کنند.

در ادامه حسین نام‌آور، خیر قرآنی که در این دوسال حامی برگزاری این مسابقات بوده است، گفت: روح و جان انسان در مسیر پرتلاطم زندگی برای رسیدن به کمال نیازمند بهره‌مندی از معنویت است که قرآن مهم‌ترین منبعی است که می‌تواند انسان را برای رسیدن به این هدف، هدایت و همراهی کند.

وی افزود: قرآن‌کریم به‌عنوان کلام الله براى همه امور زندگى انسان پیام دارد، قرآن خلاصه همه تعاليم انبياست و انسان برای عاقبت‌بخيری هر آنچه را لازم داشته باشد می‌تواند در اين كتاب بيابد و آنان كه به قرآن تمسك می‌جويند نگرانی برای دنيا و آخرت خود ندارند.

این خیر قرآنی با اشاره به تأثیر ترویج فرهنگ قرآن در جامعه، گفت: ما هرچه بیشتر بتوانیم فرهنگ و عمل به قرآن را در جامعه به‌صورت مستقیم ترویج دهیم، به همان اندازه به سلامت اجتماعی و کاهش انحرافات کمک کرده‌ایم چون قرآن بهترین، سریع‌ترین و مؤثرترین راه برای ایجاد سلامت اجتماعی جامعه است.

در ادامه زهرا سعیدی مبارکه، مدیر اجرایی سومین دوره مسابقات قرآنی مشکات اظهارکرد: در حال حاضر تعداد مؤسسات قرآنی که در سطح ملی اقدام به برگزاری مسابقه می‌کنند به 10 مورد نمی‌رسد.

وی با تأکید براینکه نگاه به قرآن و مفاهیم قرآنی باید ویژه باشد و برگزاری مسابقات قرآنی نقش مهمی در ترویج آموزه‌های قرآنی دارد، افزود: فعالیت موسسات قرآنی و نقش آنها در بهبود وضعیت دینی و مذهبی مردم جامعه غیرقابل انکار است. این موسسات نقش مهمی در توسعه فعالیت‌هایی همچون قرائت، حفظ و تأکید بر مفاهیم قرآن‌کریم دارند و حمایت از توسعه و گسترش آن‌ها، حمایت از ایجاد و افزایش آموزه‌های قرآنی است.

این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه مؤسسه قرآنی مشکات در این حوزه موفق عمل کرده است و توانسته با برگزاری دو دوره مسابقه اتفاق خوبی را برای جامعه قرآنی استان البرز و تهران رقم بزند.

سعیدی مبارکه گفت: امروز با افتتاحیه دبیرخانه سومین دوره مسابقات قرآنی مشکات شرایطی فراهم می‌شود تا تمام علاقه‌مندان و قرآن‌آموزان از سراسر کشور بتوانند در این مسابقه شرکت کنند و برگزاری این مسابقه قطعاً در ایجاد شور و انگیزه بین جامعه قرآنی کشور نقش مؤثری دارد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سومین دوره مسابقات قرآنی مشکات با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا قطعا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و جوایز ارزنده‌ای به برگزیدگان اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha