شعارهای انتخاباتی را با میزان اخلاص افراد بسنجیم / لزوم حفظ اتحاد امت اسلام در برجام
کد خبر: 3957688
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

شعارهای انتخاباتی را با میزان اخلاص افراد بسنجیم / لزوم حفظ اتحاد امت اسلام در برجام

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با یادآوری حدیثی از پیامبر مکرم اسلام(ص) مبنی بر اینکه کارها باید خالص برای خدا باشد، گفت: کارهای خود را با این معیار مقایسه کنیم خصوصاً در این ایام انتخابات که حرف‌ها و شعارها زیاد می‌شود و جریانات سیاسی که ادعای زیادی دارند باید خودشان را با این معیار بسنجند.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، ۱۵ اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با سفارش عموم مؤمنان به تقوا و خداترسی، گفت: هر نعمتی که خدا به ما ارزانی کره باید حسابش را در روز قیامت پس دهیم و خدا از نعمت‌هایی که به ما ارزانی داشته سؤال می‌کند و باید در روز جزا بتوانیم بگوییم قدرشناس نعمت‌های خدا بوده‌ایم و اگر امروز پاسخ مناسب آماده نکرده باشیم، حساب در روز قیامت خیلی سخت می‌شود.

وی افزود: خدا بعضی از نعمت‌ها را ویژه قرار داده از جمله نعمت‌هایی که خدا در قرآن فرموده منت بر شما گذاشته‌ام وجود با برکت حضرت محمد(ص) است و خدا مسلماً منت گذاشت بر روی سر همه مردم که پیامبری والامقام از جنس خودشان مبعوث کرد و ما فرقی با حیوانات نمی‌کنیم و این نعمتی است که شامل انسان شده است و این نعمت در ۲۷ ماه رجب رخ داده است. به تعبیر حضرت امام(ره) کوچک‌ترین افراد که در جامعه‌ای، احکام پیامبر(ص) را بازگو کند بر همه افراد آن جامعه منت دارد و خداوند متعال بر همه افراد منت دارد که ما را هدایت کرده است.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: ما انسان‌ها اگر در ادعای خود صادق هستیم و اگر راست می‌گوییم که ایمان آورده‌ایم، باید شکر خدا را به‌جا آوریم و حقیقتاً بگوییم که خداشناس و امام‌شناس شده‌ام و این پیامبر که منت بر همه ما دارد.

امام‌جمعه شیراز یادآور شد: پیامبر(ص) خطبه‌ای در مسجد خَیف خوانده و سند روایی آن متقن و محکم هست و می‌فرماید: خدا شاد کند بنده‌ای که این صحبت مرا بشنود و به دیگران برساند... و چیز زیادی نیست و تبلیغ این حدیث را انجام دهید. در ادامه حدیث آمده: هر کس اینجا حاضر هست این مطلب را به بقیه برساند سه چیز هست که هیچ مسلمانی خلاف آن را عمل نمی‌کند یک کار خالص برای خدا. خیلی وقت‌ها کارهای ما صرفاً برای کسب قدرت و ثروت است و در آن خبری از اخلاص و جلب رضایت پروردگار نیست.

وی با تأکید بر اینکه کارهای خود را با این معیار مقایسه کنیم خصوصاً در این ایام انتخابات که حرف‌ها و شعارها زیاد می‌شود و جریانات سیاسی که ادعای زیادی دارند باید خودشان را با این معیار بسنجند، گفت: دومین نکته خیرخواهی و فرمان‌برداری از امام زمان(عج) و نائب امام زمان در عصر حاضر است. ما چون می‌دانیم که روز قیامت هست آرام هستیم و ما باید یادآوری کنیم.

آیت‌الله دژکام همچنین بر لزوم حفظ اتحاد امت اسلامی تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند در همین قضایای اخیر برجام، تنها باید یک حرف شنیده شود و این اختلافات را تمام کنید و این دنیا ارزش ندارد که بخواهیم در صفوف امت اسلامی تفرقه بیندازیم.

وی بیان کرد: دعای امام زمان(عج) از هر چیزی مهم‌تر است و مؤمنان با هم برادر و همانند یک مشت واحد هستند و وقتی مؤمنان با هم برادری می‌کنند مورد دعای امام زمان(عج) واقع می‌شوند. هرکس این اتحاد و برادری را بر هم بزند خلاف مصالح اسلام و امت اسلامی رفتار کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: این حدیث رسول اکرم(ص) را سرلوحه خود قرار دهیم تا در سال ۱۴۰۰ بتوانیم مورد دعای مخصوص امام زمان(عج) قرار بگیریم که می‌خواهیم در ابتدا و انتهای سال ۱۴۰۰ میلاد امام زمان(عج) را جشن بگیریم و مورد عنایت و توجه ویژه آن حضرت باشیم.

وی در ادامه سخنان خود به در پیش رو بودن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) اشاره کرد و گفت: ۲۵ ماه رجب شهادت حضرت موسی‌ بن جعفر(ع) است و در شهر شیراز باید به‌صورت ویژه این مناسبت را ارج نهیم که پاره‌های دل این امام در این شهر واقع شده‌اند و البته محدودیت‌های کرونا هم وجود دارد اما می‌توان با همین محدودیت‌ها آن را ارج نهیم.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: مشاهده کردیم که در سالروز وفات حضرت شاهچراغ(ع) زوار آن حضرت زیاد بودند و اظهار ادب به ساحت این امام را در شهر شیراز که شهر فرزندان ایشان و سومین حرم اهل بیت است، وظیفه خود می‌دانیم و آن‌هایی که در فضای مجازی این حضرت را زیارت می‌کنند باید بدانند دعایشان از راه دور هم شنیده می‌شود.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) همچنین به فرارسیدن روز درختکاری اشاره کرد و گفت: 15 اسفند، روز درختکاری را نیز ارج می‌نهیم و یاد می‌کنیم از امام جمعه فقید شیراز آیت‌الله حائری شیرازی که بیش از پنج هزار هکتار فضای سبز به‌واسطه ایشان به این شهر افزوده شد. دولت‌ها در دوران‌های مختلف می‌خواستند به مسئله ایجاد فضای سبز ورود کنند اما موفق نبودند ولی ایشان با روش خودشان توانست این کار را انجام بدهد و امروز که ما می‌توانیم در این شهر به راحتی نفس بکشیم و هوای پاک داریم، یک دلیل آن همین اقدام مرحوم آیت‌الله حائری است و باید از کلیت این اقدام دفاع کنیم. البته ما از اقدامات خلاف قانون حمایت نمی‌کنیم و قانون نیز در خصوص تخلفاتی که رخ داده ورود کرده و جزای قانونی متخلفان از سوی دستگاه قضا صادر شده است و بنده از هیچ سوءاستفاده‌گری حمایت نمی‌کنم و باید با این افراد برخورد شود.

وی تأکید کرد: باغات قصردشت شیراز را نیز باید حفظ کنیم و تغییر کاربری ندهیم و شیراز شهر باغ‌های زیبا بوده است و این فضا را باید افزایش دهیم.

انتهای پیام
captcha