انتقال زندان تبریز تسریع شود
کد خبر: 3957698
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

انتقال زندان تبریز تسریع شود

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به روند احداث زندان جدید تبریز، گفت: ساخت این زندان با بودجه‌های قطره چکانی راه طولانی دارد و باید با واگذاری زمین زندان کنونی به سرمایه‌گذاران یا شهرداری، روند انتقال زندان به محل جدید را تسریع کرد.

انتقال زندان تبریز تسریع شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 15 اسفندماه در دیدار با رئیس سازمان زندان‌های کشور با اشاره به روند احداث زندان جدید تبریز، گفت: ساخت این زندان با بودجه‌های قطره چکانی راه طولانی دارد و باید با واگذاری زمین زندان کنونی به سرمایه‎گذاران یا شهرداری، روند انتقال زندان به محل جدید را تسریع کرد.

وی با بیان اینکه محل زندان کنونی تبریز از معضلات اصلی استان است، افزود: با توجه به توسعه شهر در حاشیه آن و مشرف بودن ساختمان‌های اطراف به زندان تبریز، از لحاظ امنیتی مکان مناسبی برای نگهداری زندانیان نیست.

پورمحمدی یادآور شد: در سال جاری ۶۷ میلیارد تومان برای احداث زندان جدید تبریز اختصاص یافته است که با این روند پنج تا شش سال برای تکمیل آن زمان نیاز است در حالی که می‌توان در مقابل ساخت بخشی از زندان جدید توسط شهرداری بخشی از این زندان را به آن تحویل داد تا این کار سریع تر انجام شود یا ساز و کار جدیدی برای آن تعیین کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: این استان از استان‌های امن کشور بوده و با وجود موقعیت خاص جغرافیایی، شرایط اجتماعی و فرهنگی، ساختار اقتصادی، شیوع کرونا و مناقشه قره باغ که می‌توانست محرک کوچکی برای جریانات قوم‌گرایی باشد، مشکل امنیتی در این استان روی نداد.

وی بیان کرد: آمار جرایم خشن در آذربایجان‌شرقی کم بوده و عمده آمار جرایم مربوط به اختلافات فردی و رفتارهای تند اجتماعی است و نرخ اعتیاد در این استان در مقایسه با نرخ ۵.۲ درصدی کشور حدود دو درصد است.

انتهای پیام
captcha