ضرورت جبران عقب‌ماندگی‌های تولید علم توسط دانشمندان جهان اسلام
کد خبر: 3957914
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳

ضرورت جبران عقب‌ماندگی‌های تولید علم توسط دانشمندان جهان اسلام

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با یادآوری سبقه علمی مسلمانان در صدر اسلام گفت: امروز باید با پژوهش به مقابله با دشمنان اسلام بپردازیم و باید جبران عقب‌ماندگی‌های تولید علم توسط دانشمندان جهان اسلام صورت گیرد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، 16 اسفندماه در مراسم اختتامیه ششمین و هفتمین دوره جشنواره علامه حلی حوزه‌های علمیه این استان با اشاره به نقش اسلام در پیشرفت علم گفت: مسلمانان در زمان صدر اسلام در مباحث علمی پیشتاز بودند اما بعد از مدتی تولیدات علمی جهان اسلام متوقف شد و همین مسئله موجب شد تا دشمنان اسلام پیشرفت كنند.

وی با تأكید بر اینكه امروز باید با پژوهش به مقابله با دشمنان اسلام بپردازیم، افزود: باید جبران عقب‌ماندگی‌های تولید علم توسط دانشمندان جهان اسلام صورت گیرد.

آیت‌الله دژكام تأكید كرد: قطعاً به دلیل پیشینه‌ای که در جهان اسلام در راستای پژوهش و ایجاد علم وجود دارد، خواهیم دید كه تولیدات علمی جهان اسلام همواره در بالاترین سطوح علم قرار خواهد گرفت چنانچه در گذشته نیز چنین بود.

امام جمعه شیراز غفلت از تولیدات علمی جهان اسلام را عاملی برای پیشرفت دشمنان دین در تولید علم دانست و گفت: در تولید علم توسط ملل اسلامی و سایر ملل جهان رقابت‌هایی وجود دارد و باید تولیدات جهان اسلام به گونه‌ای باشد که نقش تعیین کننده‌ای در ادبیات علمی جهان داشته باشد؛ البته دانشمندان اسلامی برای رقابت با سایر مذاهبی که ادعای اسلامی بودن را نیز دارند باید برنامه‌ریزی کرده و از طریق ایجاد علم نسبت به رقابت با آنان اقدام کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) اهمیت علم برای رفع نیازهای بشری را یادآور شد و تأكید كرد:‌ پژوهش و تولیدات علمی عالمان دینی باید عاملی برای جلوگیری از پیشرفت دشمنان اسلام و برطرف‌کننده نیاز جامعه بشری باشد.

وی در پایان خواستار ورود جدی پژوهشگران حوزه‌های علمیه به این عرصه شد و گفت: پژوهشگران حوزه‌های علمیه باید در عرصه رقابت با دشمنان حضور داشته باشند تا تألیفات آنان همچون پایان نامه‌های دانشگاه‌ها مسکوک باقی نماند.

انتهای پیام
captcha