ضرورت تخصیص بودجه نگهداری مدارس میراثی و تأمین سلامت دانش‌آموزان
کد خبر: 3958078
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

ضرورت تخصیص بودجه نگهداری مدارس میراثی و تأمین سلامت دانش‌آموزان

مدیركل آموزش و پرورش فارس با تأكید بر ضرورت تخصیص بودجه برای مدارسی كه ثبت میراث فرهنگی هستند، گفت: نیاز است ردیف بودجه اختصاصی از حیث میراث فرهنگی و حفظ تأمین سلامت دانش‌آموزان برای این مدارس داشته باشیم.

به گزارش ایكنا از فارس، فرهاد اسماعیلی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 17 اسفندماه به‌عنوان نماینده مدیران آموزش و پرورش کشور در جلسه مشترک وزرای آموزش و پرورش و میراث فرهنگی با مدیران کل آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و رؤسای ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور به‌صورت برخط و در شبکه شاد با اشاره به وجود مدارسی که ثبت میراث فرهنگی هستند، گفت: این مدارس برای بازسازی و نگهداشت نیاز به اطلاعات خاصی دارند، چراکه تعمیر آن‌ها نیاز به تکنیک خاص دارد و در حوزه اختیار و تخصص ما نیست.

وی ضمن تقاضا از هیئت دولت و وزیر آموزش و پرورش برای اختصاص ردیف بودجه به مدارسی که ثبت میراث فرهنگی هستند، افزود: نیاز است ردیف بودجه اختصاصی از حیث میراث فرهنگی و حفظ تأمین سلامت دانش‌آموزان برای این مدارس داشته باشیم.

اسماعیلی بیان كرد: ما ظرفیتی بزرگ به نام بوم داریم که سرواژه برنامه ویژه مدرسه است و می‌تواند فصل مشترک همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری شود و حضور در مدرسه را رسمیت و عینیت بخشد.

مدیركل آموزش و پرورش فارس افزود: با اجرای برنامه بوم، مدیر مدرسه می‌تواند با شورای مدرسه تصمیم‌گیری کند و دو ساعت از سرفصل‌های آموزشی را در هفته به موضوعی که مورد نیاز است، اختصاص دهند.

وی ادامه داد: برای تحقق توسعه پایدار در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی نیازمند فرهنگ‌سازی از مدارس هستیم و با توجه به مأموریت‌های گسترده وزارت میراث فرهنگی در سه مقوله فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌توانیم در این زمینه ورود خوبی به برنامه بوم داشته باشیم که در این راستا نیازمند تشکیل تیمی برای تولید محتوا و تأمین مدرس برای محتوا هستیم.

اسماعیلی اظهار كرد: هرچه این طرح استانی‌تر و به مدرسه نزدیک‌تر شود، به برنامه بوم نزدیک‌تر و مؤثرتر است و می‌توان به سه مقوله میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نقطه‌ای‌تر نگاه کرد.

مدیركل آموزش و پرورش فارس بیان كرد: اگر در سطح کلان کمیته مشترکی بین دو وزارت برای بحث برنامه بوم و طراحی کلیات در این زمینه تشکیل شود استان‌ها می‌توانند با تعامل بیشتر در این زمینه به فرهنگ‌سازی و بحث‌های هویتی کمک کنند.

وی با اشاره به راهکار ششم سند تحول بنیادین گفت: در این راهکار یک نکته‌ای را در زمینه بحث تأسیس موزه‌های علوم وفنون  متذکر می‌شود که می‌تواند فصل مشترک ما باشد و تقاضا داریم مجالی در استان‌ها ایجاد شود که از لحاظ فنی در تأسیس موزه‌ها کمک دهند.

اسماعیلی به اقدامات صورت گرفته در استان فارس در خصوص پیگیری راهکار ششم سند تحول بنیادین و ورود به بحث تأسیس موزه اشاره كرد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر در شهرستان فسا دارای یک موزه هستیم و در شهر شیراز نیز در حال راه‌اندازی یک موزه تاریخ و اسناد آموزش و پرورش و یک موزه عشایری هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین خواستار برنامه‌ریزی برای ایجاد موزه‌های علوم و فنون آموزش و پرورش در تمامی استان‌ها شد که می‌تواند به‌عنوان موزه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در رونق بحث گردشگری و حوزه یادگیری شوند.

یادآور می‌شود، در این جلسه پیشنهادات طرح بوم و تأسیس موزه‌های علوم و فنون که توسط مدیرکل آموزش و پرورش فارس ارائه شد مورد توجه ویژه حاجی میرزایی و مونسان وزرای اموزش و پرورش و میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کشور قرار گرفت و دستور پیگیری آن داده شد.

انتهای پیام
captcha