آماده‌باش بیمارستان‌های فارس برای مقابله با موج دوباره كرونا
کد خبر: 3958180
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸

آماده‌باش بیمارستان‌های فارس برای مقابله با موج دوباره كرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به افزایش آمار ابتلا به كرونا در خوزستان به تمام مراكز درمانی و بیمارستان‌های استان فارس اعلام آماده‌باش صادر كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 17 اسفندماه در دویست و هفتاد و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، با اشاره به افزایش آمار در استان خوزستان، به تمامی مراکز درمانی استان، اعلام آماده باش کرد و گفت: غفلت از رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم با خطر نگران‌کننده افزایش آمار مبتلایان و تهدید سلامت عمومی همراه است.

وی با بیان اینكه اینگونه سهل‌انگاری‌ها موجب به خطر افتادن جان کارکنان بهداشت و درمان هم می‌شود از مردم خواست تا از سفرهای غیرضروری به مرکز استان و حضور در تجمعات به ویژه در مراکز خرید بدون رعایت فاصله فیزیکی و توصیه‌های بهداشتی، خودداری کنند.

لطفی، تأمین سلامت عمومی را نیازمند مشارکت تک تک افراد جامعه دانست و تأکید کرد: مردم برای مهار بیماری کووید۱۹ و کاهش آمار مبتلایان، باید از هرگونه اقدام خطرساز پرهیز کرده و با جدی گرفتن اصول بهداشتی، مانع از تهدید سلامت و جان عزیزانشان شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز ضمن قدردانی از زحمات مدافعان سلامت گفت: در این بحران نه تنها بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی، بلکه بیمارستان‌های غیردانشگاهی و خصوصی نیز با تلاش شبانه‌روزی در مقابله با کووید۱۹، مجموعه دانشگاه را حمایت کردند.

وی در ادامه ضمن پیگیری روند نمونه‌گیری‌های تشخیصی در استان طی روز گذشته تاکنون؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت و تأکید کرد: گسترش میزان شناسایی مبتلایان در شرایط کنونی یک اولویت بوده و در این راستا لازم است نمونه‌گیری‌ها در استان افزایش یابد.

روند انجام واکسناسیون کارکنان درگیر با کرونا در بیمارستان‌ها و بخش‌های کووید۱۹ استان، از دیگر محورهای این نشست بود که از سوی رییس دانشگاه بررسی شد.

انتهای پیام
captcha