مساجد محور کمک به نیازمندان باشند
کد خبر: 3958352
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
امام‌جمعه اصفهان:

مساجد محور کمک به نیازمندان باشند

امام‌جمعه اصفهان گفت: مساجد باید از اوضاع همسایگان اطراف خود اطلاع داشته باشند و با شناسایی نیازمندان و خیرین، به حل مشکلات همسایگان و نیازمندان بپردازند.

مساجد محور کمک به نیازمندان باشد

به گزارش ایکنا، به نقل از دفتر امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سید‌یوسف طباطبائی‌نژاد، امام‌جمعه اصفهان، امروز، 18 اسفند در دیدار با برخی مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان، اظهار کرد: خوشبختانه در طول این سال‌ها اقدامات خوبی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد رخ داده است و همچنان باید مساجد سنگری برای پیشرفت اسلام باشند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان اصفهان با تأکید بر اینکه پیشرفت و موفقیت هر مجموعه‌ای به ساختار تشکیلاتی آن مجموعه بر می‌گردد، افزود: فعالیت و شخصیت مدیر در یک کانون فرهنگی هنری مسجد بسیار اهمیت دارد و می‌تواند منجر به پیشرفت آن کانون شود.

وی با بیان اینکه نخبگان جامعه و فعالان فرهنگی در رأس کانون فرهنگی مسجد فعالیت می‌کنند، بیان کرد: آنچه که دشمن در پی آن است، ایجاد تفرقه بین امت اسلامی است. بنابراین، باید بین فعالان فرهنگی مساجد و با محوریت امام جماعت، هماهنگی کامل باشد.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد به اقدامات مفید مساجد در مقابله با ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد: مساجد در کمک‌های مؤمنانه و رزمایش ایثار و همدلی نشان دادند که با همدلی و هم‌افزایی بین هیئت امنا، امام جماعت، کانون فرهنگی و هنری و پایگاه بسیج چگونه می‌توان به‌خوبی با مشکلات مقابله کرد و به مردم خدمت کرد.

وی با تأکید بر اینکه امروز جنگ دشمن، جنگ اقتصادی و تحریم ایران اسلامی است، اظهار کرد: اگر بخواهیم مقابل دشمن بایستیم باید مشکلات اقتصادی و معیشتی پیش آمده برای اقشار ضعیف جامعه را در حد توان حل کنیم.

امام‌جمعه اصفهان افزود: هر مسجد باید از اوضاع همسایگان اطراف خود اطلاع داشته باشد و با شناسایی نیازمندان و شناسایی خیرین بتواند در همه ایام سال مشکلات همسایگان را در همه ابعاد حل کند.

وی اظهار کرد: مسجد را باید کانون رسیدگی فکری، مالی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و دینی قرار دهیم و در حد توان تلاش کنیم دنیا و آخرت همسایگان مسجد را تأمین کنیم.

کانون‌های مساجد؛ پرچم دار فرهنگ و هنر ایران اسلامی

حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این دیدار گفت: کارکرد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر استان اصفهان، قابل توجه و تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه فعالیت کانون‌های مساجد موجب نزدیک شدن مساجد به تراز اسلامی شده است، ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و... در مساجد باعث رونق مساجد و جذب بیشتر مردم به این پایگاه مقدس می‌شود.

معتمدی با بیان اینکه رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دورترین نقاط کشور و در روستاها که هیچ ارگانی و نهادی فعالیت فرهنگی ندارد، پرچم‌دار فرهنگ و هنر ایران اسلامی هستند.

فعالیت 2 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد اصفهان

حجت‌الاسلام محمدرضا نیستانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان نیز گفت: امسال دومین دوره از رویداد ملی فهما با عنوان طرح ملی ایران قوی توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه طرح ملی ایران قوی بستر مشارکت و نقش‌آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است، افزود: این طرح ملی در محورهای مقاومت و عزت ایران اسلامی، قرآن و سیره اهل بیت(ع)، پیشرفت و امید به آینده و مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی با مشارکت در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان اجرا شد.

وی با بیان اینکه هدف از تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، تصریح کرد: شناسایی و توانمندسازی استعدادهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان‌سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیه امید و تلاش و حضور مؤثر و هدفمند بچه‌های مسجد در فضای مجازی از اهداف اجرای طرح ملی ایران قوی در دومین رویداد ملی فهما است.

نیستانی ادامه داد: نزدیک به دو هزار باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اصفهان فعالیت می‌کنند و تاکنون 350 هزار عضو با ورود به سامانه بچه‌های مسجد عضویت خود در یکی از کانون‌های فرهنگی هنری در سطح استان را انتخاب کرده‌اند. استان اصفهان از لحاظ تعداد کانون‌ها و تعداد اعضای کانون‌ها حائز رتبه نخست در کشور است.

رونمایی از کتاب «دستنامه فعالیت‌های فرهنگی»

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد در پایان این دیدار از کتاب «دستنامه فعالیت‌های فرهنگی» ویژه مدیران و فعالان فرهنگی مساجد، کانون‌ها و مراکز فرهنگی رونمایی کرد. این کتاب نوشته «محمد تابش» است که از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد(فهما) منتشر شده است. کتاب «دستنامه فعالیت‌های فرهنگی» به تعاریف، مفاهیم و اصول پایه در فعالیت و مدیریت مراکز فرهنگی پرداخته است.

انتهای پیام
captcha