ابتلای ۶۹ هزار لرستانی به کرونا / ۱۳۵۳ نفر جان باختند
کد خبر: 3958544
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

ابتلای ۶۹ هزار لرستانی به کرونا / ۱۳۵۳ نفر جان باختند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ابتلای ۲۲۴ نفر به کرونا ویروس مثبت جدید در استان، گفت: تاکنون بر اثر بیماری کروناویروس، یک هزار و 353 نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند.

ابتلای ۲۲۴ ن به کرونا وبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی، دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان، امروز، ۱۹ اسفند در تشریح وضعیت کرونا در این استان، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری ویروس کرونا تا پایان روز هفدهم اسفندماه، ۲۳۲ هزار و ۱۷۸ نمونه تست ارسالی انجام شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۳۰ هزار و ۷۳۶ نمونه تست جواب داده شده که ۶۹ هزار و ۹۵ نمونه تست مثبت بوده است، اضافه کرد: متأسفانه تاکنون بر اثر بیماری کروناویروس یک هزار و 353 نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند.

کوشکی با بیان اینکه با توجه به ورود کرونای انگلیسی به استان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، گفت: میزان موارد بستری و مشکوک در بیمارستان‌های استان ۱۴۷ نفر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه از شهروندان درخواست داریم از سفر به استان‌ها و شهرهای نارنجی و قرمز اجتناب کنند،  اظهار کرد: شهروندان لرستانی ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صورت داشتن هرگونه علائم سرماخوردگی برای انجام نمونه‌گیری به مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته مراجعه کنند.

یادآور می‌شود، بر اساس آمار روزهای 16 و 17 اسفندماه، ۲۲۴ مورد تست مثبت جدید و دو فوتی گزارش شده است.

انتهای پیام
captcha