استدلال؛ اصلی‌ترین شاخصه جامعه مهدوی
کد خبر: 3960641
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

استدلال؛ اصلی‌ترین شاخصه جامعه مهدوی

مسئول خانه قرآن ریحانة‌النبی اردبیل گفت: با توجه به اهمیت آگاهی در عمل که خود را در عنصر نیت نشان می‌دهد، استدلال اصلی‌ترین شاخصه جامعه مهدوی است.

استدلال؛ اصلی‌ترین شاخصه جامعه مهدویپریسا شیخ رحیمی، مسئول خانه قرآن ریحانة‌النبی اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: با توجه به اهمیت آگاهی در عمل که خود را در عنصر نیت نشان می‌دهد، استدلال اصلی‌ترین شاخصه جامعه مهدوی است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم قرآنی ویژه عید نوروز، بیان کرد: این مراسم در قالب‌های کلیپ، نقاشی، طراحی، داستان‌نویسی، خاطره‌نویسی از لحظه تحویل سال و سالروز میلاد امام زمان(عج)، عکس از سفره هفت‌سین ویژه حلقه‌های صالحین برگزار خواهد شد.

شیخ رحیمی برگزاری جلسات قرآن مجازی، نشست با موضوع مهدویت، احیای نیمه شعبان با تعداد محدود و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، جلسه بررسی شبهات نوروز و شبهات مهدوی به‌صورت مجازی در پیام‌رسان سروش و ختم دسته جمعی صلوات را از دیگر برنامه‌های این خانه قرآنی دانست.

مسئول خانه قرآن ریحانة‌النبی اردبیل با اشاره به جایگاه مهدویت و انتظار در سخنان و دعا‌های امام سجاد(ع)، اظهار کرد: باید توجه داشت هر یک از معصومان(ع) الگوی کاملی برای بشریت بوده‌اند، اما به تناسب فرصت‌ها و شرایط، تعالیم و آموزه‌های دینی را به سبک و شیوه خود دنبال کردند، مهدویت در آموزه‌های ایشان در دو بخش جای می‌گیرد، نخست سخنان و کلمات امام سجاد(ع) که به مناسبت‌های مختلف ایراد شده و با بسیاری از آن‌ها آشنا نیستیم و بخش دوم ادعیه حضرت (ع) که به‌ویژه در صحیفه سجادیه و نیز دعای روز عرفه تبلور دارد.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که با روایات قرآنی ارتباط مستقیم با یاری امام زمان(عج) دارد مسئله اخلاق است، یار امام زمان(عج) باید همیشه در یاد حضرت باشد، اخلاق از مسائل تصریح شده در روایات است نه آنکه فقط از اصول کلی اسلام و روایات استنباط شود.

شیخ رحیمی تأکید کرد: هر قدر معنویت را در خود ارتقا دهیم اسباب ظهور فراهم‌تر می‌شود و روایاتی از این دست، نشان می‌دهد جامعه هر قدر معنوی و به ارزش‌های دینی اخلاقی به بهترین شکل پایبند باشد، مثل اهتمام به نماز اول وقت، در مسیر یاری امام زمان(عج) گام برداشته است و توجه به آخرت به‌ویژه در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان می‌تواند زمینه‌ساز ظهور باشد.

مسئول خانه قرآن ریحانة‌النبی اردبیل با بیان اینکه آموزش معارف عمومی مهدویت به‌صورت اصولی و صحیح در جامعه مختلف تحصیلی امری مهم و ضروری است، افزود: ایجاد انگیزه جهت شناخت منجی موعود و فرهنگ انتظار در نوجوانان و جوانان، جلوگیری از نشر اطلاعات موهوم و خرافه در بین آحاد جامعه و ایجاد یک پایگاه مهدوی جهت شناخت موعود از دیگر برنامه‌های مسئولین قرآنی استان است.

وی اظهار کرد: دشمنان اسلام با هدف گرفتن فرهنگ و اعتقادات اسلامی، درصدد از بین بردن سلامت روان جامعه هستند و در این جاست که سبک زندگی اسلامی مطرح میشود که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

شیخ رحیمی بیان کرد: وقتی ما می‌خواهیم تمدن اسلامی را شکل دهیم باید برنامه‌ریزی کنیم که مردم به سمت عدالت‌خواهی سوق پیدا کنند، فلذا صلح و دوستی نیز از جمله مواردی است که مدعی زیادی در طول تاریخ داشته است، اما هیچ کدام موفق نبودند چراکه بر اساس باور‌های ما تنها در جامعه مهدوی است که صلح و دوستی، کمال خواهی و آرمان‌گرایی به معنای واقعی کلمه و به‌طور وسیع در دنیا رقم خواهد خورد.

مسئول خانه قرآن ریحانة‌النبی اردبیل یادآور شد: حفظ دین و ایمان، ترک گناه، توبه، خودسازی، صبر و مقاومت، انتظار، دعا، خوداتکایی و عزت، مجاهدت و جهاد در راه خدا از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های جامعه مهدوی است.

انتهای پیام
captcha