کد خبر: 3961256
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶

توصیه‌هایی برای حفظ سلامت هنگام سفر نوروزی

توصیه‌هایی برای حفظ سلامت هنگام سفر نوروزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر ضرورت مسافرت‌های غیرضرور در ایام تعطیلات و در شرایط کرونا به بیان توصیه‌های برای حفظ سلامت طی این ایام برای کسانی که اجبار به سفر دارند، پرداخت.

به گزارش ایکنا از فارس، اورنگ ایلامی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 6 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران به مردم توصیه کرد که در ایام نوروز یاری‌رسان مدافعان سلامت باشند و تا می‌توانند از انجام مسافرت‌های غیرضرور پرهیز کنند.  

وی افزود: پرهیز از سفرهای غیر ضروری درون شهری و بین شهری، ماندن در خانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله اقداماتی است که هر فرد می‌تواند برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس انجام دهد اما اگر در شرایط کرونایی بنا به هر دلیلی ناچار به سفر شُدید، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با توجه به توصیه‌های کارشناسان و متخصصان سلامتی خود و اطرافیان را حفظ کنید.

ایلامی بیان کرد در صورتی که ناچار به سفرهای ضروری هستید، در ابتدا با مراجعه به رسانه‌های معتبر از وضعیت بیماری کووید ۱۹ در مقصد خود مطلع شده و از مسافرت به شهرهای با وضعیت خطر شیوع بیماری، خودداری کنید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، توصیه کرد: پیش از سفر با مراجعه به پزشک از وضعیت سلامتی خود اطمینان پیدا کرده و ضمن مشورت، حتما به دستورالعمل‌های پزشک توجه کنید.

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی به افرادی که به واسطه بیماری و تجویز پزشک درحال مصرف داروی خاصی هستند، تاکید کرد: در طول سفر، دارو، مواد ضدعفونی کننده و ماسک به اندازه کافی به همراه داشته باشید تا ناچار به مراجعه به داروخانه و مراکز درمانی در مدت زمان سفر نباشید.

وی اظهار کرد: رستوران‌ها برحسب رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و داشتن امکاناتی مانند فضای فیزیکی بیشتر و تهویه مناسب، از نظر خطر انتقال بیماری متفاوت هستند، به‌همین منظور با توجه به شرایط همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ تا حد امکان از مراجعه به رستوران‌ها در طول سفر خودداری کنید.

ایلامی یادآور شد: در مواردی که ناچار به مراجعه به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی هستید، توجه به نکاتی مانند حفظ فاصله فیزیکی، استفاده از لوازم شخصی سرو غذا مانند قاشق، چنگال و لیوان، شست‌وشوی دست‌ها بعد از سفارش غذا، پیش از خوردن غذا، پس از پرداخت هزینه و تهیه فیش غذا، عدم تماس دست با سطوح عمومی فضاهای موجود در رستوران مانند دستگیره صندلی و میز ضروری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت حفظ فاصله فیزیکی در قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس، تاکید کرد: اگر سفر ضروری در پیش دارید توصیه می‌شود در صورت امکان از وسیله‌ای استفاده کنید تا از ارتباط های فیزیکی نزدیک با دیگر افراد و خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در امان باشید.

وی از مردم خواست تا در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا با استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی، عدم برگزاری مهمانی‌‌ها و و دورهمی‌های خانوادگی، پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت دستورالعمل‌‌های بهداشتی، مجموعه سلامت را همراهی کنند.

انتهای پیام
captcha