اجرای طرح قرآنی «1400 در 1400» همزمان با ماه رمضان در فارس
کد خبر: 3962473
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۰

اجرای طرح قرآنی «1400 در 1400» همزمان با ماه رمضان در فارس

معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس از اجرای طرح «1400 در 1400» به‌مناسبت ماه مبارک رمضان در سطح استان به‌منظور برپایی 1400 محفل قرآنی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالخالق بهرامی‌نسب، معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از اجرای طرح «1400 در 1400» به‌مناسبت ماه مبارک رمضان در استان فارس خبر داد و گفت: این طرح به‌منظور برپایی 1400 محفل قرآنی در سال 1400 اجرا می‌شود.

وی با بیان اینكه طرح مذكور دارای چهار گام است، افزود:‌ گام نخست شناسایی محافل قرآنی، دوم آموزش، سوم اجرا و چهارم ارزیابی فعالیت‌هاست كه فعلاً در گام نخست در حال شناسایی محافل قرآنی مشغول هستیم كه این كار بر روی سه مؤلفه مربیان قرآنی پایگاه‌ها، فرماندهان پایگاه‌ها و ائمه جماعت انجام می‌شود تا فعالان و محافل قرآنی را در سطح استان شناسایی كنیم.

بهرامی‌نسب ادامه داد: متأسفانه كمبودهایی در این زمینه داریم، به‌عنوان مثال در سطح استان فارس كمتر از 500 مسجد فعال كه امام جماعت داشته و فعالیت‌های متوسطی داشته و رونق خوبی داشته باشند، داریم.

معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس اظهار كرد: با تدابیری كه در این راستا با همكاری نهادهای مختلف و زیر نظر آیت‌الله دژكام و شورای قرآن و عترت استان انجام می‌شود، ان‌شاءالله طرح مذكور نتایج خوبی خواهد داشت و در سطح استان هم ادامه دارد.

وی طرح دیگری كه در ماه مبارک رمضان در سطح استان و برای بسیجیان اجرا می‌شود را تداوم طرح «دوشنبه‌های قرآنی» اعلام كرد كه هر هفته در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha