جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز با اشاره به تغییر وضعیت رنگ بندی این شهرستان به قرمز از اعمال دوباره محدودیتها در بخشهای مختلف خبر داد. 
به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از کمیته اطلاعرسانی ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان شیراز، عبدالرسول حقیقی، جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز امروز، 16 فروردین در اولین جلسه فوقالعاده این ستاد در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: بر اساس آمار کارشناسان با نسخههای جدید این بیماری و سرعت شیوع بالاتر مواجه هستیم و با توجه به شرایط موجود، وضعیت بیماری روزانه در حال تغییر است و دستورالعملهای ابلاغی باید به نحوی اجرا شود تا با حداقل تلفات از موج خطرناک پیش رو عبور کنیم.
وی با تأکید بر اینکه ظرفیت پذیرش مراکز جامع بیماران کرونایی در این شهرستان در حال افزایش است، افزود: الزام به رعایت پروتکلهای بهداشتی از جمله فاصلهگذاریهای اجتماعی، استفاده از ماسک و جلوگیری از تردد و دورهمیهای غیر ضروری، همچنان بهعنوان تنها راهکارهای پیشگیری و کنترل این بیماری است.
حقیقی با اشاره به افزایش نرخ مراجعات به مراکز درمانی و مصرف کیتهای تست سریع کرونا، گفت: فاصله پیکهای سوم و چهارم کرونا و شروع واکسیناسیون افراد پر خطر از جمله دلایل عادیانگاری مردم نسبت به شرایط کرونایی بود که باعث وخامت شیوع کرونا شده است.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز به آخرین اصلاحیه دستورالعمل ستاد ملی کرونا اشاره كرد و از فعالیت مشاغل گروه یک در شهرهای با وضعیت قرمز خبر داد و افزود: از امروز رستورانها و مراکز تهیه غذا، صرفاً بهصورت بیرونبر مجاز به ارائه خدمات هستد.
وی با تأکید بر اینکه ادامه کار مشاغل مجاز گروه یک، تحت نظارت اداره صمت و مرکز بهداشت شهرستان شیراز انجام میگیرد، اضافه کرد: تمامی برنامههای این ستاد در چارچوب طرح مدیریت هوشمند محدودیتها انجام میشود.
حقیقی، نظارت اتحادیههای صنفی بر حسن اجرای دستورالعملها را ضروری دانست و افزود: در صورت عدم همکاری اتحادیههای صنفی، متخلفان به مراجع ذیصلاح معرفی میشوند.
وی، اطلاعرسانی ستاد مدیریت کرونا را به منزله اخطار به تمامی مشاغل غیر ضرور برشمرد و افزود: اکیپهای گشت مشترک ستاد کرونای شهرستان شیراز در صورت مشاهده فعالیت مشاغل گروههای ۲، ۳ و ۴ راسا میتوانند تا خروج شهرستان از وضعیت قرمز، نسبت به پلمپ واحدهای متخلف به مدت ۱۵ روز اقدام کنند.
جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز با اشاره به اینکه حضور کارکنان مراکز دولتی در محل کار تا دو سوم افراد کاهش یافته و بهصورت دور کاری انجام خواهد شد، گفت: مدیران دستگاههای اجرایی و ادارات و نهادهای شهرستان شیراز موظف به اجرای دقیق این دستورالعمل هستند و در صورت گزارش هر گونه تخلف، به مراجع نظارتی معرفی خواهند شد.
حقیقی، تعطیلی تمامی برنامههای آموزشی، گردهماییها و مراسم ملی و آئینی را یادآور و متذکر شد: با توجه به شرایط موجود، تمامی هنرستانهای فنی حرفهای تعطیل بوده و از برگزاری هر گونه آزمون استخدامی و یا انتخابات صنفی بهصورت حضوری جلوگیری به عمل میآید.
جانشین رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان شیراز با بیان اینکه تشخیص ضرورت سفر برای شهروندان کماکان با فرمانداری است، اضافه کرد: شهروندان در صورت اقدام به سفرهای ضروری و جریمه شدن میتوانند مستندات خود را جهت بررسی و تشخیص ضرورت سفر به فرمانداری ارائه کنند.
حقیقی در پایان از ممنوعیت ورود خودرو های غیر بومی به شهرهای قرمز و اعمال جریمههای ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی بهعنوان راهکار پلیس راهور یاد کرد و افزود: ممنوعیت تردد شبانه در سطح شهرستان از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد کماکان برقرار است و متخلفین مشمول جریمههای ۲۰۰ هزار تومانی در هر شبانهروز خواهند شد.
انتهای پیام