راهپیمایی شبانه بحرینی‌ها برای آزادی زندانیان سیاسی + فیلم
کد خبر: 3962747
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

راهپیمایی شبانه بحرینی‌ها برای آزادی زندانیان سیاسی + فیلم

مردم بحرین دوشنبه شب با حضور در راهپیمایی شبانه برای پنجمین شب پیاپی آزادی زندانیان سیاسی این کشور را خواستار شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری یونیوز، مردم بحرین شامگاه دوشنبه با برپایی تظاهرات خواستار آزادی زندانیانی شدند که به ناحق و تنها به دلیل مطالبه دموکراسی و آزادی‌خواهی در این کشور در بند رژیم آل خلیفه هستند.

شهر الدراز بحرین شاهد راهپیمایی شبانه ده‌ها شهروند بحرینی بود که با سر دادن شعار از حکومت آل خلیفه خواستند اسرا را به خصوص در شرایط شیوع کرونا آزاد کند.

مناطق دیگری نظیر ابوصبیع، ستره، السنابس، الدیر و النویدارات هم طی روزهای گذشته شاهد راهپیمایی مردمی بود و معترضان اقدام رژیم آل خلیفه در پنهان کردن شمار زندانیان مبتلا به کرونا در زندان‌های این کشور را محکوم کردند.

آیت‌الله عیسی قاسم روز گذشته، در پیامی خواستار ادامه تظاهرات ملت بحرین برای آزادی زندانیان سیاسی شد که در زندان‌های رژیم آل خلیفه با خطر ابتلا به بیماری کرونا روبه‌رو هستند.

رهبر شیعیان بحرین خطاب به معترضان بحرینی اعلام کرد: به جهانیان بیاموزید که چگونه مظلوم بر حق خود پافشاری می‌کند و از آن عقب‌نشینی نمی‌کند، اما به خشم خود اجازه نمی‌دهد که او را از دین، عقل، خرد و مصلحت خود خارج کند.

پیش‌تر نیز شیخ عیسی قاسم فتوای منع توقف جنبش‌های مردمی در بحرین را صادر کرده بود.

مردم بحرین از جمعه گذشته (۱۳ فروردین/ ۲ آوریل) با اعتراضات گسترده در محکومیت ادامه بازداشت فعالان سیاسی از سوی رژیم آل خلیفه خواستار آزادی بی‌قید و شرط آن‌ها شده‌اند.

بحرین از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ تاکنون شاهد اعتراضات مردمی علیه رژیم آل خلیفه است و طی این مدت بیش از ۱۱ هزار شهروند بحرینی با اتهام بازداشت و در زندان مورد شکنجه قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام
captcha