جشنواره ملی شعر گمنامی در جوار آرامگاه خواجه اهل راز پایان یافت
کد خبر: 3963213
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵

جشنواره ملی شعر گمنامی در جوار آرامگاه خواجه اهل راز پایان یافت

مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان جشنواره ملی شعر گمنامی با حضور وزیر اطلاعات و جمع محدودی از مدعوين در جوار آرامگاه حافظ در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با آخرین روز دهه بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان(عج)، مراسم اختتامیه جشنواره ملی شعر گمنامی با حضور وزیر اطلاعات و نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 19 فروردین‌ماه در جوار آرامگاه حافظ در شیراز برگزار شد.

احد ده بزرگی، دبیر علمی نخستین جشنواره ملی شعر  گمنامی در این مراسم گفت: 350 شعر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ملی واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس ارسال شد که از این میان توسط داوران 12 اثر برگزیده شد.   

وی افزود: نخستین جشنواره ملی شعر گمنامی با هدف تکریم سربازان گمنام امام زمان(عج) در اسفندماه 99 در چهار بخش شعر کلاسیک، شعر نو، ترانه و سرود، تصنیف و شعر کودک و نوجوان کلید خورد.

دبیر علمی جشنواره ملی شعر مکتب گمنامی اضافه کرد: مقرر شده بود که مراسم افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره طی 2 روز در شیراز برگزار شود که به دلیل اعلام وضعیت قرمز کرونا در شیراز این مراسم امروز پنج‌شنبه با مدعوین محدود در حافظیه برگزار شد.

وی با بیان اینکه از همه کسانی که به این جشنواره ملی شعر ارسال کرده‌اند تقدیر خواهد شد، گفت: در هر بخش سه نفر توسط هیئت داوران این جشنواره که از میان اساتید کشوری انتخاب شده اند به عنوان برگزیده معرفی شده است.

ده بزرگی بیان كرد: شاعران در چهار بخش شعر کلاسیک، شعر نو، ترانه و سرود، تصنیف و شعر کودک و نوجوان به عنوان برگزیده معرفی شدند.

وی اظهار کرد: این جشنواره ملی برای اولین بار با هدف پاسداشت تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات در شیراز برگزار شد و مقرر است که در سالیان آینده نیز تداوم داشته باشد.

دبیر علمی جشنواره ملی شعر مکتب گمنامی یادآور شد: سه نفر داور مطرح کشوری برای هر بخش این جشنواره ملی، انتخاب شده بودند و آثار را داوری کردند.

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات در این آیین همچنین از کتاب مجموعه اشعار برگزیده ارسالی شاعران کشور به دبیرخانه جشنواره در وصف سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات رونمایی کرد.

تعدادی از شاعران منتخب این جشنواره ملی که از سایر استان‌ها در این جشنواره شرکت کرده بودند، با توجه به شرایط شیوع کرونا در استان فارس به‌صورت مجازی در این آیین شرکت داشتند.

چهار تن از شاعران استان فارس نیز به نمایندگی از شاعران کشور در این آیین به شعرخوانی در وصف سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات پرداختند.

در این آیین، یاد و خاطره شهید محسن جعفری از سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات که اواخر بهمن‌ماه 1399 هنگام انجام ماموریت در سیستان و بلوچستان به شهادت رسید و در زادگاهش شیراز آرام گرفت، گرامی داشته شد.

در ادامه این مراسم همچنین همسر شهید جعفری در این آیین‌ در وصف این شهید مدافع امنیت و همرزمانش متنی قرائت و بر ادامه راه شهدا تأکید کرد.  

یادآور می‌شود، این آیین با توجه به شرایط شیوع کرونا در شیراز با حضور محدود مدعوین در فضای باز آرامگاه حافظ برگزار شد.

انتهای پیام
captcha