توسعه مراکز 16 ساعته کرونا در فارس
کد خبر: 3963503
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱

توسعه مراکز 16 ساعته کرونا در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند افزایش مبتلایان به کرونا در استان فارس از توسعه مراکز 16 ساعته به‌منظور پاسخگویی به این حجم از مراجعات در استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 21 فروردین در دویست و نود و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در این دانشگاه با اشاره به افزایش میزان مراجعه به مراکز 16 ساعته و بیماران نیازمند بستری در بخش کووید 19، از توسعه این مراکز به‌منظور پاسخگویی به میزان مراجعه‌کنندگان خبر داد.

وی این شیب صعودی را نگران‌کننده خواند و از تأکید وزارت بهداشت بر عملیاتی شدن 7 راهبرد اجرایی در شرایطی که بسیاری از شهرهای کشور قرمز و نارنجی هستند، خبر داد و افزود: استان فارس در روزهای نخست آغاز اپیدمی کرونا، در زمینه راه‌اندازی مراکز منتخب ۱۶ ساعته، در کشور پیشتاز بوده و دستاوردهای موفقی را در این زمینه شاهد بودیم.

لطفی، توسعه فعالیت مراکز 16 ساعته به‌عنوان خط مقدم شناسایی بیماران، گام مؤثری در مهار بیماری دانست و در عین حال از زحمات مدافعان سلامت قدردانی کرد و افزایش ساعات کاری و فعالیت این مراکز را بسیار تأثیرگذار خواند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزایش اطلاع‌رسانی عمومی در این زمینه برای مراجعه عمومی در صورت دارا بودن علایم کووید۱۹ را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد و با بررسی آمار بیماران نیازمند بستری در بخش‌های کووید ۱۹ بیمارستان‌های استان طی روزهای اخیر، راهکارهای توسعه تخت‌های عادی و ویژه کرونا در سطح استان را مورد پیگیری قرار داده و همکاری بخش خصوصی و بیمارستان‌های خیریه در این ایام را دارای اهمیت ویژه خواند.

وی با اشاره به گستردگی چرخه‌های انتقال ویروس در شرایط کنونی، افزایش بیماریابی به کمک شناسایی افراد در معرض تماس با بیماران را در پیک چهارم بیماری مورد تأکید قرار داد و به ویژه نقش مراکز ۱۶ ساعته را در این زمینه مهم برشمرد.

لطفی تأکید کرد: با وجود آغاز اعمال محدودیت‌های سراسری در کشور و استان طی روزهای اخیر، همکاری مردم در شرایط کنونی بیش از همیشه اهمیت دارد و لازم است استفاده صحیح از ماسک، حفظ فاصله از دیگران و پرهیز از هرگونه تجمع و دورهمی؛ به نحو جدی رعایت شود؛ به‌ویژه در شرایطی که شیوع گونه انگلیسی با قدرت سرایت و شدت بیشتر بیماری، خطر این بیماری را نسبت به گذشته به نحو فزاینده ای افزایش داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین کنترل تردد از مرزهای هوایی و زمینی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در این زمینه تاثیرگذار خواند و ضمن بررسی آمار نمونه‌گیری‌های تشخیصی در طی روزهای اخیر، به بررسی آمار مبتلایان، علت‌های جان باختن مبتلایان، موارد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی پرداخت.

انتهای پیام
captcha