برگزاری اولین اردوی گزارش‌نویسی خبرنگاران ایکنا در حرم حضرت معصومه(س)
کد خبر: 3963531
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲

برگزاری اولین اردوی گزارش‌نویسی خبرنگاران ایکنا در حرم حضرت معصومه(س)

اردوی گزارش نویسی خبرنگاران خبرگزاری ایکنا با هدف آشنایی با بخش‌های مختلف فرهنگی و مذهبی و تاریخی و مفهوم شناسی حرم حضرت معصومه (س) در قم برگزار شد.

برگزاری اولین اردوی گزارش‌نویسی خبرنگاران ایکنا در حرم حضرت معصومه(س)به گزارش ایکنا از قم، شهر مقدس قم در طول بیش از هزار سال مهد تشیع و دانش اهل‌بیت(س) بود و به علت وجود بارگاه مطهر حضورت معصومه(س) دارای ظرفیت‌های معنوی و مذهبی گسترده‌ای است.

مذهبی بودن شهر قم تنها ظرفیت این شهر به شمار نمی‌آید بلکه ظرفیت‌های گسترده فرهنگی، اجتماعی و تاریخی و..در زیر پوست این شهر نهفته‌است که هنوز میان بسیاری از مردم ناشناخته‌است.

خبرگزاری ایکنا قم به منظور آشنایی و شناخت ملموس‌تر خبرنگاران با ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی اجتماعی، تاریخی و... شهر قم و ارائه آموزش‌های تخصصی به خبرنگاران برای معرفی بهتر و جامع‌تر شهر کریمه اهل‌بیت(س) اقدام به برگزاری اردوهای علمی_آموزشی کرده است.

اولین اردوی آموزشی سال 1400 خبرگزاری ایکنا با همکاری واحد اطلاع‌رسانی حرم مطهر، با بازدید از حرم حضرت معصومه (س) آغاز شد.

در این برنامه که با رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی برگزار شد از قسمت‌های مختلف حرم مطهر از جمله مسجد اعظم، قبور بزرگان مدفون در حرم مطهر، حجره‌های گوناگون از جمله حجره شاه‌نشین قاجار در حرم مطهر، موزه حرم و... بازدید به عمل آمد.

یکی از گنجینه‌های نفیس حرم حضرت معصومه(س) موزه این آستان مقدس است که در آن اشیای نفیسی مانند قرآن‌های خطی، فرش‌ها و قالیچه‌های قبور پادشاهان قاجار، مسکوکات  کهن و گران‌بها ، درهای زرین و سیمین  و... نگهداری می‌شود.

موزه حرم مطهر بانوی کرامت قدیمی‌ترین موزه وقفی ایران و شاید جهان و البته تنها موزه استان قم است که به علت وضعیت قرمز کرونا در قم تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

انتهای پیام
captcha