دوشنبه رؤیت هلال ماه رمضان میسر نیست
کد خبر: 3963614
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

دوشنبه رؤیت هلال ماه رمضان میسر نیست

مسئول رصدخانه حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز با بیان اینكه احتمال رؤیت هلال ماه رمضان در روز دوشنبه حتی با تلسكوپ بسیار ضعیف است، گفت: بعدازظهر روز سه‌شنبه هلال ماه حتی با چشم غیر مسلح هم رؤیت خواهد شد، لذا پیش‌بینی ما این است كه چهارشنبه روز اول ماه مبارک رمضان است.

محمدرضا اسفندی، عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری و مسئول رصدخانه حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از اعزام گروه رصدی این حرم مطهر به ارتفاعات دنا برای رؤیت هلال ماه رمضان خبر داد و گفت: این گروه از بعدازظهر دیروز، 21 فروردین‌ماه به ارتفاعات اعزام شده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینكه هلال ماه رمضان در روز دوشنبه ارتفاعش در فضای غروب خورشید بسیار پایین است، غیرقابل رؤیت است و حتی با تلسكوپ هم احتمال رؤیت هلال ماه بسیار ضعیف است اما بعدازظهر روز سه‌شنبه هلال به وضوح حتی با چشم غیر مسلح هم قابل رؤیت است.

اسفندی اظهار كرد: در صورتی كه آسمان در بعدازظهر روز سه‌شنبه ابری نباشد، به احتمال زیاد اكثریت مردم می‌توانند با چشم غیرمسلح هلال ماه مبارك رمضان را رؤیت كنند.

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری تأكید كرد: هلال ماه مبارک رمضان در سال جاری عصر دوشنبه قابل رؤیت نیست اما سه‌شنبه مشاهده خواهد شد، لذا با توجه به این وضعیت پیش‌بینی ما این است كه روز چهارشنبه، 25 فروردین‌ماه اول ماه مبارک رمضان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha