اجرای 52 درصد مصوبات كارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس
کد خبر: 3963683
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱

اجرای 52 درصد مصوبات كارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس

استاندار فارس با بیان اینكه از سال 94 تاكنون در جلسه كارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مشكلات دو هزار و 326 واحد صنعتی تولیدی بررسی شده و سه هزار و 263 مصوبه داشته است، گفت: تاکنون 52 درصد از مصوبات این كارگروه اجرایی شده و 21 درصد نیز در دست اقدام است.

به گزارش ایكنا، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس، 22 فروردین در نخستین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری این استان، گفت: با توجه به نامگذاری سال 1400 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» طبیعتاً  باید این کارگروه فعالیتی مؤثرتر از گذشته داشته باشد.

وی با بیان اینکه از سال 94 تاکنون 387 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده است، اظهار کرد: در این جلسات مشکلات دو هزار و 326 واحد صنعتی بررسی شده و تعداد مصوبات جلسات مذکور نیز سه هزار و 263 مورد بوده است که تاکنون 52 درصد از آن‌ها اجرایی شده و 21 درصد نیز در دست اقدام است.

رحیمی با تأكید بر لزوم تلاش بیشتر برای اجرایی شدن 24 درصد باقی‌مانده این مصوبات، به نوع مشکلات واحدهای تولیدی استان اشاره كرد و گفت: از مجموع تصمیمات گرفته شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید 42 درصد مربوط به مسائل بانکی، 7 درصد مربوط به مسائل مالیاتی، 5 درصد مربوط به امور تأمین اجتماعی و 46 درصد درخصوص دستگاه‌های خدمات‌رسان بوده است.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس یادآور شد: بعضی از مشکلات واحدهای تولیدی حقوقی و قانونی است که نیاز به اصلاح قانون دارد و بعضی دیگر مربوط به بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌هاست که در هیئت دولت قابل اصلاح است.

وی همچنین گفت: کارگروه رفع موانع تولید در استان فارس کوشیده است با برقراری ارتباط مؤثر با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیشنهادات لازم برای اصلاح چنین قوانینی را ارائه دهد.

رحیمی بیان كرد: اگر این مشکلات مربوط به بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها باشد، پیگیری از طریق هیئت دولت، معاونان رئیس‌جمهور و وزرا جهت رفع آن موانع  انجام می‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه بعضی از مشکلات واحدهای تولیدی با اختیاراتی که به استان و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تفویض شده قابل حل است، گفت: راه‌اندازی کارگروه خبرگان بانکی به‌عنوان زیر مجموعه کارگروه تسهیل یکی از این موارد است.

وی درخصوص کارکرد کارگروه خبرگان بانکی نیز گفت: تصمیمات این کارگروه فصل‌الخطاب اختلافات میان مشتریان و بانک‌ها است.

رحیمی با بیان اینكه در این جلسه مشکلات هفت واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم تصمیمات اتخاذ شده در یک تا دو هفته آینده به نتیجه برسد تا شاهد رفع مشکلات این واحدها باشیم.

انتهای پیام
captcha