تشکیل کمیته تخصصی «قرآن و عترت» در لرستان
کد خبر: 3963831
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

تشکیل کمیته تخصصی «قرآن و عترت» در لرستان

دبیر شورای فرهنگ عمومی لرستان از تشکیل کمیته‌های تخصصی قرآن و عترت، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تبیین بیانیه گام دوم و افزایش سرانه مطالعه در ذیل شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد و گفت: در این کمیته‌ها از ظرفیت دانشگاهیان، کارشناسان و نیروهای جهادی استفاده خواهد شد.

تشکیل کمیته تخصصی «قرآن و عترت» در ذیل شورای فرهنگ عمومی لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ۲۲ فروردين در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت: بنا بر دستور ریاست و نایب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، کمیته‌های تخصصی ذیل شورا تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که در این جلسه گزارشات تخصصی خود را ارائه خواهند داد.

وی اضافه کرد: کمیته‌های قرآن و عترت، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تبیین بیانیه گام دوم و افزایش سرانه مطالعه از جمله این کمیته‌هاست که در آن از ظرفیت دانشگاهیان، کارشناسان و نیروهای جهادی استفاده خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی لرستان افزود: قرار بود این جلسه با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و با دستور کار بررسی راهکارهای تحقق شعار سال برگزار شود که شرایط خاص کرونایی کشور و استان، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

در ادامه این جلسه محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تأکید بر لزوم هدف‌گذاری در ارائه دستور کار جلسات شورا، گفت: ما در این شورا باید به‌دنبال تقویت و تبیین شاخصه‌های فرهنگی باشیم که جامعه آن را فراموش کرده و یا در سطح پایبندی به آن  کم‌رنگ شده است.

وی با بیان اینکه این شاخصه‌ها باید در یک هدف‌گذاری سالانه در قالب دستور کار به شورا ارائه شود، اظهار کرد: در این راستا باید از ظرفیت تمامی کمیسیون‌ها، کارگروه‌ها و شوراهای استانی بهره گرفت تا به انسجام لازم در عمل دست بیابیم.

انتهای پیام
captcha