50 درصد تست‌های كرونا در فارس مثبت است / تكمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها
کد خبر: 3964058
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۷

50 درصد تست‌های كرونا در فارس مثبت است / تكمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت كرونا با بیان اینكه 50 درصد تست‌های كرونا در استان فارس مثبت هستند، بیان کرد: ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان‌ها بالاست و تقریباً تمام بیمارستان‌های استان پر شده‌اند اما كادر درمان اجازه نمی‌دهند كه هیچ بیماری بدون تخت بماند و سریع تخت اضافه می‌كنند.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت كرونا، شامگاه دوشنبه، 23 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت شیوع كرونا در این استان، گفت: هم‌اكنون از 36 شهرستان استان، 22 شهرستان در وضعیت قرمز، 12 شهرستان در وضعیت نارنجی و دو شهرستان بختگان و سرچهان در وضعیت زرد به‌سر می‌برند.

وی با بیان اینكه 50 درصد تست‌های كرونا در استان فارس مثبت هستند، افزود: آمار مراجعه روزانه به مراكز 16 ساعته سرپایی و درمان كرونا در سطح استان به چهار هزار نفر رسیده است و ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان‌ها بالاست و تقریباً تمام بیمارستان‌های استان پر شده‌اند، اما كادر درمان اجازه نمی‌دهند كه هیچ بیماری بدون تخت بماند و سریع تخت اضافه می‌كنند به‌طوری كه طی دو سه روز گذشته حدود 900 تخت به مراكز درمانی فارس اضافه شده‌ است.

قاسم‌پور تأكید كرد: تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در این شرایط در كنار بخش بهداشت و درمان در سطح استان قرار گرفته‌اند و به خدمت‌رسانی به مردم و بیماران كرونایی ادامه می‌دهند.

معاون استاندار فارس در ادامه در خصوص فعالیت برخی از اصناف، گفت: متأسفانه مشاغل گروه یک بسیار وسیع دیده شده است، به‌طوری كه تقریباً 80 درصد مشاغل جزو گروه یک هستند و اصنافی نظیر رستوران‌ها، فست‌فودها، شیرینی‌فروشی‌ها، بستنی‌فروشی‌ها و غیره می‌توانند به‌صورت بیرون‌بر فعال باشند؛ درست است كه همه مشاغل ضروری هستند اما نه در شرایط بحرانی بیماری كرونا؛ لذا لازم است كه شهر خلوت و ترددها كنترل شده و فقط در مواقع ضروری باشد.

وی از تقویت نظارت‌ها بر فعالیت اصناف و ادارات در سطح استان خبر داد و افزود: 40 اكیپ برای نظارت فعالیت اصناف بخش مركزی شیراز، صدرا و ارژن اعزام شده‌اند و در شهرستان‌ها هم اكیپ‌های بازرسی در حال فعالیت هستند.

قاسم‌پور با ذكر این نكته كه مخاطب نظارتی ما تنها اصناف نیستند بلكه برخی از مشاغل دارای متولی اداری هستند كه این ادارات وظیفه كنترل و نظارت بر آن‌ها را دارند و اگر كوتاهی در این زمینه انجام دهند، تخلف محسوب شده و با آنان برخورد می‌شود، اداراتی نظیر آموزش و پرورش، بهزیستی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی را جزو این ادارات برشمرد كه دارای مشاغل زیرمجموعه هستند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت كرونا همچنین از نظارت و بازرسی از ادارات استان خبر داد و گفت: بعد از بازرسی از ادارات، حدود 10 تا 12 مدیركل در روز گذشته تذكر گرفته‌اند و بعد از گذشت 24 ساعت مجدداً گروه بازرسی مراجعه كرده و اگر تخلفات اصلاح نشده باشند، به هیئت تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینكه تمام ادارات دولتی باید به سامانه وزارت بهداشت متصل باشند تا افرادی كه دارای تست مثبت كرونا هستند را راه ندهند، گفت: همچنین از ورود افراد فاقد ماسک به ادارات دولتی و غیردولتی ممانعت به عمل می‌آید.

قاسم‌پور تأكید كرد: از مدیران انتظار داریم كه این موارد را رعایت كنند و اگر انجام ندهند، قطعاً با آنان برخورد می‌كنیم و هیچ تعارفی هم با هیچ‌كدام از مدیران در هر رده و پستی نداریم و همه باید به مقررات بهداشتی تمكین كنند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت كرونا در پایان از تقویت طرح كنترل ترددها در مبادی ورودی و خروجی‌ شهرها طی روزهای آتی خبر داد.

انتهای پیام
captcha