آغاز ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن اوقاف از 13 اردیبهشت + شیوه‌نامه
کد خبر: 3965588
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

آغاز ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن اوقاف از 13 اردیبهشت + شیوه‌نامه

شیوه‌نامه چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن در سال 1400 منتشر و طی آن تمامی اطلاعات این دوره از مسابقات از جمله زمان آغاز ثبت‌نام، مهلت ثبت‌نام، شرایط عمومی و ... اطلاع‌رسانی شده است.

شیوه‌نامه چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن منتشر شدبه گزارش ایکنا، شیوه‌نامه چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه از ابتدای اردیبهشت‌ماه به استان‌ها ابلاغ می‌شود تا به این ترتیب فرایند دوره جدید مسابقات کلید بخورد.

بر اساس برنامه زمان‌بندی شیوه‌نامه، زمان تشکیل ستاد برگزاری در همه شهرستان‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه خواهد بود. همچنین شروع ثبت‌نام دور جدید نیز از 13 اردیبهشت‌ماه از طریق پایگاه www.quraniran.ir خواهد بود.

مهلت ثبت‌نام یک‌ماه (13 اردیبهشت‌ تا 13 خردادماه) بوده و بر تمدید نشدن مهلت ثبت‌نام تأکید شده است.

در این دوره، علاوه بر مراحل شهرستانی، استانی و کشوری، مرحله نیمه‌‌نهایی نیز اضافه شده است که قبل از مرحله کشوری برگزار خواهد شد. به نظر می‌رسد این مرحله از مسابقات به دلیل درخواست‌های زیاد شرکت‌کنندگان دوره چهل‌وسوم تعریف شده است. موضوعی که در همان ایام، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف را مجاب کرد تا نسبت به آن در دور جدید، چاره‌اندیشی داشته باشد.

مسابقات چهل‌وچهارم در بخش آقایان در 10 رشته و در بخش بانوان نیز در هشت رشته برگزار می‌شود. رشته‌های این دوره شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء قرآن، حفظ 10 جزء،‌ حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن کریم، ‌همسرایی و همخوانی(ویژه آقایان)، اذان(ویژه آقایان) و دعاخوانی در دو گروه بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

براساس آنچه در شیوه‌نامه مورد تأکید قرار گرفته است، مسابقات در رشته‌های حفظ پنج و 10 جزء قرآن، تنها مرحله شهرستانی و استانی دارد و مسابقات در رشته همسرایی و همخوانی قرآن نیز در دو مرحله استانی و ملی برگزار، همچنین مرحله استانی رشته‌های اذان و همسرایی و همخوانی نیز به صورت ضبط اثر و داوری متمرکز در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، برپا می‌شود.

از جمله شرایط عمومی که برای ثبت نام در این دوره از مسابقات تعریف شده است، می‌توان به داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، حداقل 18 سال سن(متولدین قبل از 15 خرداد 1382)،‌ اقامت در شهرستان محل برگزاری مسابقه و ... اشاره کرد.

در شیوه‌نامه چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن، نیم‌نگاهی به شرایط کرونایی کشور نیز شده و تمام برنامه‌ها با تأکید بر قیدهای «در صورت امکان حضوری برگزار شود» ابلاغ شده است.

شیوه‌نامه چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن

انتهای پیام
captcha