عبور تعداد ثبت‌نامی‌های مسابقات سراسری قرآن از 20 هزار نفر
کد خبر: 3974477
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

عبور تعداد ثبت‌نامی‌های مسابقات سراسری قرآن از 20 هزار نفر

تعداد ثبت‌نام‌کننده‌های چهل‌و‌چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه روز گذشته از مرز 20 هزار نفر عبور کرد و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا روزهای پایانی فراتر رود.

عبور تعداد ثبت‌نامی‌های مسابقات سراسری قرآن از 20 هزار نفربه گزارش ایکنا، ثبت‌نام چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 13 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا 13 خردادماه (کمتر از چهار روز دیگر) ادامه دارد. بر همین اساس تا پایان وقت روز گذشته، هشتم خردادماه میزان ثبت‌نام‌کنندگان در این دوره از مرز 20 هزار نفر فراتر رفت و پیش‌بینی می‌شود این رقم در روزهای باقیمانده بیشتر شود.

این تعداد در حالی رقم خورده است که در این دوره هر شرکت‌کننده، تنها اجازه ثبت‌نام در یکی از رشته‌ها را دارد، سال قبل اما شرکت‌کنندگان می‌توانستند همزمان در بیش از یک رشته انفرادی حضور داشته باشند.

حمید مجیدی‌مهر، معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره وضعیت میزبانی شهرها از مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات به خبرنگار ایکنا گفت: بلافاصله پس از پایان ثبت‌نام، گروه‌های تحلیلی، آمار را بررسی می‌کنند تا بر اساس میزان ثبت‌نام‌کننده‌های هر شهرستان، میزبان مرحله شهرستانی در شهرهای هر استان تعیین شود.

وی افزود: البته این شرط با وجود لازم بودن، اما برای انتخاب میزبان، کافی نیست و برخی شروط دیگر نیز تأثیر دارد، یعنی اینگونه نیست که حتماً شهرستانی با تعداد بالای ثبت‌نام‌کننده به عنوان میزبان چند شهر همجوار تعیین شود،‌ بلکه در این میزبانی، امکانات نیز بررسی می‌شود.

معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه هر شهرستان برای میزبانی حداقل باید 25 ثبت‌نام‌کننده در بخش آوایی داشته باشد، اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های مسابقات امسال با سال‌های گذشته در تعیین میزبان‌های مرحله شهرستانی است. سال گذشته قبل از پایان ثبت‌نام، شهرستان‌های میزبان مرحله شهرستانی مشخص شده بودند، اما امسال پس از بررسی تحلیلی و نیز امکانات هر شهر، این میزبانی تعیین می‌شود.

بر اساس آنچه در دستورالعمل اجرایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن آمده است، مرحله شهرستانی این مسابقات از روز اول تیرماه آغاز می‌شود، همچنین تا بازه زمانی پایان فصل تابستان نیز مرحله استانی پایان خواهد یافت. زمان برگزاری مرحله کشوری این دوره از مسابقات نیز اواخر آذر و اوایل دی‌ماه اعلام شده است.

مسابقات چهل‌وچهارم در بخش آقایان در ۱۰ رشته و در بخش بانوان نیز در هشت رشته برگزار می‌شود. رشته‌های این دوره شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء قرآن، حفظ ۱۰ جزء،‌ حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن کریم، ‌همسرایی و همخوانی(ویژه آقایان)، اذان(ویژه آقایان) و دعاخوانی در دو گروه بانوان و آقایان است.

انتهای پیام
captcha