سردار حجازی عرصه مقاومت بین‌المللی را گسترش داد
کد خبر: 3965964
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
سردار قاآنی:

سردار حجازی عرصه مقاومت بین‌المللی را گسترش داد

فرمانده سپاه قدس با اشاره به دوره مدیریت ۱۰ ساله سردار حجازی به‌عنوان فرمانده نیروی مقاومت بسیج، گفت: ایشان در این مدت، تربیت نیرو‌های مقاومت را از مرز‌های کشور فراتر برد و عرصه مقاومت بین‌المللی را گسترش داد.

سردار حجازی عرصه مقاومت بین‌المللی را گسترش داد

به گزارش ایکنا از اصفهان، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس، ۳۱ فروردین در مراسم تشییع پیکر سردار حجازی در اصفهان، اظهار کرد: اصفهان از جمله استان‌هایی است که همواره در طول دوران انقلاب اسلامی و در همه عرصه‌ها پیشگام بوده است. امروز همه ما و از جمله مردم این استان، به‌دلیل از دست دادن یکی دیگر از شخصیت‌های بزرگ و خدمتگزار به ایران و جهان اسلام غمگین و عزادار هستیم. اما امروز برگ زرین دیگری بر کتاب شهدا و فداکاران راه خدا افزوده شد.

وی با بیان اینکه اصفهان شهر علم و جهاد است، افزود: شهید اشرفی اصفهانی، ردانی‌پور، میثمی و خرازی از علما و شهدایی بودند که عرصه علم و شهادت را به یکدیگر پیوند زدند و شخصیت‌های بزرگی دیگری را در این عرصه تربیت کردند که نمونه آن 23هزار شهید استان اصفهان و سردارانی همچون همت، کاظمی، خرازی و ... بود.

فرمانده سپاه قدس بیان کرد: سردار حجازی یکی از انسان‌های ارزشمند عرصه علم، جهاد و فداکاری بود. ایشان قبل از انقلاب اسلامی و در جریان مبارزه با رژیم طاغوت و در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، حضور فعال و مؤثری داشت.

سردار قاآنی بیان کرد: اگر بخواهیم نمونه‌‌ای از مقاومت اسلامی را مثال بزنیم، قطعاً شهید حجازی جزء برجسته‌ترین این افراد خواهد بود.

وی به خدمات و نقش آفرینی شهید حجازی در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضور ایشان در صحنه‌های مختلف دفاع مقدس از جمله در یگان‌ها و مناطق مختلف عملیاتی از پایگاه منتظران شهادت در اهواز گرفته تا کوه‌های سر به فلک کشیده کردستان و تا قرارگاه قدس مثال زدنی بود.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به دوره مدیریت ۱۰ ساله سردار حجازی به‌عنوان فرمانده نیروی مقاومت بسیج، افزود: ایشان در این مدت، تربیت نیرو‌های مقاومت را از مرز‌های کشور فراتر برد و عرصه مقاومت بین‌المللی را گسترش داد.

وی با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری در پی شهادت سردار حجازی، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «شهید حجازی فکری پویا و دلی سرشار از ایمان راستین داشت و همواره در خدمت انقلاب بود.»

فرمانده سپاه قدس تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی و عرصه مقاومت بدانند، راه امثال شهید حجازی و شهید سلمیانی در عرصه مقاومت تا زمان نابودی دشمن و فراهم کردن زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) استمرار دارد.

انتهای پیام
captcha