وسعت خسارات وارده در زلزله گناوه زیاد نیست
کد خبر: 3966387
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

وسعت خسارات وارده در زلزله گناوه زیاد نیست

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به شدت بالای زلزله گناوه گفت:خوشبختانه وسعت خسارات وارده زیاد نیست.

به گزارش ایکنا از بوشهر، عزیزالله مهدیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روز چهارشنبه با حضور در جمع خبرنگاران در بوشهر گفت: در زلزله گناوه با وجود شدت زلزله اما خوشبختانه وسعت خسارات وارده زیاد نیست و متاسفانه خسارت‌های قابل توجهی به واحدهای فرسوده و قدیمی روستایی وارد شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه واحدهای روستایی آسیب دیده، سازه ندارند قابل ترمیم نیستند و باید تخریب، آوار برداری و نوسازی شوند.

وی در ادامه از آسیب  ۴۰۰ واحد مسکونی بر اثر زلزله در شهرستان گناوه خبر داد و گفت: میزان خسارت ناشی از زلزله شهرستان گناوه توسط کارشناسان مشخص شده و طی روزهای آتی، از طریق استانداری بوشهر به وزارت کشور اعلام خواهد شد و ما نیز در دولت مطرح و مصوبه‌های لازم را تهیه و کار اجرایی بازسازی واحدهای آسیب دیده را آغاز خواهیم کرد.

مهدیان در ادامه با اشاره به حوادث طبیعی که در دو سال اخیر به وقوع پیوسته است، گفت: در ۲ سال گذشته حوادث طبیعی زیادی از جمله سیل فروردین ۱۳۹۸ در ۲۵ استان کشور، سیل دی ماه ۹۹ در سیستان و بلوچستان و هرمزگان و زلزله در یاسوج، آذربایجان شرقی و غربی رخ داده است.

وی ادامه داد: در این راستا بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفت و بخشی از آنها ساخته و تحویل و بخش دیگری نیز در دست کار هستند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: در زمان حاضر ۶۸ هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل سال ۹۸ احداث و  یکصد هزار واحد مسکونی نیز تعمیر و تحویل شده است.

مهدیان با اشاره به خسارت ۶۵هزار واحد مسکونی خسارت دیده در اثر حوادث طبیعی در سال گذشته اضافه کرد: از این میزان ۱۶هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی در اثر سیل استان سیستان و بلوچستان تخریب شد که تاکنون ۵۰ درصد آنها بازسازی و تحویل شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان گفت: در این مدت  بیش از ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه در ۲ سال گذشته در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض برای بازسازی واحدهای مسکونی تخریبی تامین و پرداخت شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha