حضرت خدیجه(س) فریبندگی زینت‌های دنیوی را کنار زد
کد خبر: 3966615
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹

حضرت خدیجه(س) فریبندگی زینت‌های دنیوی را کنار زد

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به نقش حضرت خدیجه(س) در تثبیت دین اسلام، گفت: حضرت خدیجه(س) فریبندگی زینت‌های دنیوی را کنار زد و اموال خود را در راه اسلام فدا کرد.

حضرت خدیجه(س) فریبندگی زینت‌های دنیوی را کنار زدبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در پیام جمعه این هفته، اظهار کرد: سوره نصر در سال هشتم هجری پس از فتح مکه نازل شد در حالی که ۲۰ سال از بعثت نبی مکرم اسلام گذشته بود، نازل شد.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان در بعثت پیامبر روزگار سختی را سپری کردند به طوری که سه سال در شعب ابیطالب در انواع تحریم و محاصره بودند، ادامه داد: در زمان تحریم مسلمانان در شعب ابیطالب کسی اجازه معامله با آنان را نداشت و این سختی‌ها بر دوش پیامبر(ص) سنگین بود و همه متوجه نبی مکرم اسلام بودند.

شاهرخی با یادآوری اینکه ایمان و استقامت نبی مکرم اسلام باعث پیروزی آنان در فتح مکه، شد، ادامه داد: در سوره نصر آمده است که زمانی نصرت خدا نازل می‌شود و مردم گروه گروه به دین خدا گرایش پیدا می‌کنند به شکرانه این گرویدن مسلمانان باید خدا را شکر کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان نیاز جامعه امروز را وحدت و اتحاد دانست و با اشاره به اینکه پیروزی نهایی ازآن خداوند است، تصریح کرد: نصر و پیروزی نصیب مسلمانان می‌شود و در ماه رمضان که ماه نزدیکی دل‌ها و دوری از تفرقه است باید بیش از هر زمانی به خدا توکل کنیم تا نصرت الهی شامل حال ما شود.

وی با اشاره به سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) به عنوان ام‌المؤمنین، گفت: آن حضرت فریبندگی زینت‌های دنیوی را کنار زد و جذب کمالات و خلق نیکوی پیامبر اکرم(ص) شد و در راه رسیدن به اهداف اسلامی اموال خدا را در راه اسلام اهدا کرد کمااینکه حضرت خدیجه(س) از عقل، درایت، ولایت‌پذیری و ایثار بالایی برخوردار بود.

شاهرخی با تبریک نهم اردیبهشت روز شوراهای اسلامی شهر و روستا و تسلیت شهادت تیمسار قرنی به دست گروهک فرقان، افزود: این فرمانده شجاع در مبارزه با ضدانقلاب و ایجاد ثبات در کشور زحمات زیادی کشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به ۱۵ ماه رمضان ولادت امام حسن مجتبی(ع) و کریم اهل‌بیت، تصریح کرد: امام حسن(ع) در طول عمر خود در چند نوبت اموال خود را بین مسلمانان تقسیم کرد و ما لازم است در این ایام حمایت بیشتری از فقرا داشته و احسان و همدلی را با کمیت و کیفیت ادامه دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مردم لرستان گفت: در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا در وضعیتی هستیم که شهرها و مرکز استان در وضعیت قرمز است و در ماه مبارک رمضان کادر درمان در حال مجاهدت هستند لذا بر مر‌م لرستان لازم است بیش از هر زمانی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

وی با تأکید بر لزوم پرهیز از حضور در اجتماعات گفت: اجتماعات باعث ادامه چرخه ویروس کرونا می‌شود از طرفی تا حدود ۶ ماه دیگر درگیر کرونا هستیم و با واکسن کرونا تقریبا مردم ما واکسینه خواهند شد لذا هر گونه اعمال و کوتاهی در مورد کرونا شاید عواقب جبران ناپذیری برای افراد به همراه داشته باشد پس بهترین کار پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.

شاهرخی با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیان کرد: مهم‌ترین مسئله امروز ما انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا است چراکه انتخابات مهم‌ترین وقایع پیش روی ملت در سال اخیر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه انتخابات یک روز انجام می‌شود اما در این روز کسانی را به مدت ۴ سال بر سرنوشت کشور و شهر حاکم می‌کنیم، افزود: اثر اقدامات این افراد تا سال‌های زیادی بر کشور ما باقی می‌ماند و باید انتخابات بر مبنای شایسته سالاری باشد چراکه اگر رئیس جمهور شایستگی لازم را داشته‌ باشد می‌توانند مشکلات داخلی کشور را حل کند.

وی با اشاره بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: انتخابات به معنای همبستگی مردم است که این همبستگی توطئه‌های دشمنان اسلام را نقش بر آب می‌کند چراکه دشمنان به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات است.

شاهرخی با یادآوری اینکه کسی منکر مشکلات، تورم، بیکاری و گرانی در کشور نیست و این دست مشکلات در کشور ما و بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد، افزود: یکشنبه‌های پاریس مشهور است و حمله مردم به کنگره آمریکا را همگان دیدند کمااینکه راه‌حل مشکلات انتخاب بهترین‌ها در انتخابات است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه ما کشوری هستیم که با وجود تحریم ها ماهواره برقضا ارسال کردیم، ادامه داد: در برجام ما به تعهدات خود عمل کردیم اما آنان به تعهدات خود عمل نکردند اما با وجود مشکلات کشور در اوج اقتدار است کمااینکه جمهوری اسلامی ایران به مردم عزت و اقتدار داد.

وی با ذکر این مطلب که هیچ رخدادی در منطقه بدون حضور ایران حل نمی‌شود، ادامه داد: ملت‌های تحت سلطه در آرزوی برگزاری یک انتخابات هستند چراکه آمریکا برای این دولت‌ها تصمیم می‌گیرد.

شاهرخی با یادآوری اینکه مردم ما می‌دانند در میان مسئولان کشوری، رئیس جمهور بیشترین امکانات را در اختیار دارد، بیان کرد: کفایت و توانایی رئیس جمهور می‌تواند کشور را در تمام زمینه‌ها به پیش ببرد و رفاه و آرامش را برای مردم به ارمغان بیاورد و رئیس جمهور علاوه بر تدین، شجاعت، تعهد، التزام به اسلام و شایسته سالاری باید دارای دانایی و توانایی لازم در پیشبرد اهداف بوده و مردمی باشد.

نماینده در خصوص انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا گفت: در قانون اساسی وظایف شوراها مشخص شده و کسانی که داوطلب حضور در شوراهای شهر و روستا هستند و در مرحله اول گزینش را طی کردند باید به وظایف شوراها آگاهی داشته‌ باشد و دارای توانایی در انجام وظایف و نظارت‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه شوراها باید دارای برنامه برای حل مشکلات حاشیه شهر باشند، گفت: مرکز استان نیازمند به تحول در حوزه بازآفرینی شهری است و مردم از شورای اسلامی شهر انتظار دارند که شوراها کاستی‌های گذشته را جبران کنند.

انتهای پیام
captcha