حضرت خدیجه(س) از اولین مجاهدان در راه خدا بود / ویژگی‌های منحصر به فرد ایشان
کد خبر: 3966632
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰

حضرت خدیجه(س) از اولین مجاهدان در راه خدا بود / ویژگی‌های منحصر به فرد ایشان

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: حضرت خدیجه(س) از اولین مجاهدان در راه خدا بود و این بانوی بزرگ امتیازاتی دارند که ایشان را غیر قابل مقایسه با سایر همسران نبی مکرم اسلام کرده است.

ویژگی‌های منحصر به فرد حضرت خدیجه(س)به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز 3اردیبهشت ماه در سخنرانی روز دهم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به سالروز وفات ام‌المؤمنین حضرت خدیجه(س) گفت: خداوند به مجاهدین نسبت به قائدین برتری داده است و حضرت خدیجه(س) از اولین مجاهدان در راه خدا بوده‌اند.

وی با بیان اینکه باید توجه داشت که پیشکسوتی و سبقت در امور خیر امتیازاتی هستند که موجب برتری نسبت به دیگران می شود، ادامه داد: حضرت خدیجه(س) بهترین زنان پیامبر(ص) هستند و این بانوی بزرگ امتیازاتی دارند که ایشان را غیر قابل مقایسه با سایر همسران نبی مکرم اسلام کرده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به ویژگی‌های حضرت خدیجه(س)، افزود: ایشان نخستین زنی هستند که به خدا و پیامبر(ص) ایمان آوردند و فقط ایشان جلوه‌گاه یازده امام و دوازده معصوم(ع) هستند و حضرت خدیجه(س) تنها همسر بهشتی پیامبر(ص) هستند که در بهشت نیز با پیامبر خواهند بود.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) تنها زنی هستند که خداوند به ایشان سلام فرستاده است، گفت: پیامبر وقتی از خدیجه(س) یاد می‌کردند از تعریف کردن خسته نمی‌شدند به حدی که برخی از همسران ایشان ابراز ناراحتی می‌کردند.

رفیعی با اشاره به ایثار و زهد حضرت خدیجه(س)، گفت: حضرت خدیجه(س) یک زن ثروتمند بودند و ۱۵ سال قبل از اسلام با فردی ازدواج می‌کنند که حتی یک خانه برای زندگی نداشت و به پیامبر(ص) فرمودند: خودم، ثروتم، کارگزارانم و آنچه در اختیار من است در اختیار شما باشد.

وی هفتمین ویژگی حضرت خدیجه(س) را مباهات خدا به ایشان دانست و گفت: در آیات و روایات آمده است که خدا به مؤمنان خالص، انبیاء، اولیاء و جوانی که به خاطر خدا از گناه چشم پوشی کند مباهات می‌کند و پیامبر(ص) به حضرت خدیجه(س) فرمودند که خدا روزی چند مرتبه پیش ملائکه به تو مباهات می‌کند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی ادامه داد: بیشترین زمان زندگی با پیامبر(ص) و تنها همسر ایشان بودن از ویژگی‌های خاص حضرت خدیجه(س) است؛ عشق، احترام و مشورت پیامبر(ص) با خدیجه(س) در همه امور از ویژگی‌های دیگر ایشان است.

وی گفت: عرفان ناب و شناخت ویژه حضرت خدیجه(س) که نور نبوت را در پیامبر(ص) می‌دیدند و نخستین مدافع پیامبر در سختی ها بودند و از چهار زنی هستند که به کمال رسیدند و از سرور زنان بهشت هستند.

رفیعی ادامه داد: رسول خدا وقتی وارد مکه شدند پس از ۸ سال که در مدینه بودند کنار قبر حضرت خدیجه(س) خیمه زدند که نشانه عظمت حضرت خدیجه(س) است.

وی افزود: خدا بشارت بهشت بر حضرت خدیجه(س) داده و ایشان اولین کسی هستند که پیامبر(ص) لباس خودشان را در دفن بر ایشان پوشاندند و ائمه(ع) بر فرزند ایشان بودن افتخار می‌کردند.

استاد حوزه علمیه گفت: صبر و تحمل ویژه حضرت خدیجه(س)، عقل بی‌نظیر، مدیر اقتصادی و کارآفرین بی نظیر و دفن بدنش توسط شخص پیامبر اسلام(ص) از مهم‌ترین ویژگی‌های خاص حضرت خدیجه(س) است.

انتهای پیام
captcha