قطر جنایات صهیونیستی در قدس را محکوم کرد
کد خبر: 3967875
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

قطر جنایات صهیونیستی در قدس را محکوم کرد

وزارت خارجه قطر خشونت‌های شهرک‌نشینان و پلیس رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در بیت‌المقدس را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از دوحه نیوز، وزارت امور خارجه قطر حملات به نمازگزاران در مسجدالاقصی از سوی  شهرک‌نشینان و نیروهای امنیتی صهیونیست را محکوم کرد.

وزارت خارجه قطر اعلام کرد: این اقدامات، احساسات مسلمانان را جریحه‌دار می‌کند و ادامه اشغالگری اسرائیلی‌ها است.

وزارت امور خارجه قطر بر موضع این کشور در رد هرگونه نقض حقوق بشر، استفاده از خشونت علیه غیرنظامیان، قرار دادن موانع برای جلوگیری از دسترسی به مسجدالاقصی و نقض قوانین بین‌المللی تأکید کرد.

اسرائیل بارها دسترسی مسلمانان در فلسطین به مسجدالاقصی را ممنوع کرده است و معمولاً از مردم این شهر برای انجام وظایف دینی در سرزمین خود مجوز می‌طلبد.

از آغاز ماه رمضان، فلسطینیان در معرض حملات فزاینده نیروهای اسرائیلی قرار گرفته‌اند که مانع از برگزاری نماز در بیت‌المقدس شده‌اند.

روز گذشته، 75 شهرک‌نشین با حمایت پلیس رژیم اشغالگر، به مسجدالاقصی حمله کردند. هلال احمر فلسطین اعلام کرد بیش از 100 فلسطینی در این حملات زخمی و در بیمارستان بستری شده‌اند. 

در همین حال، مقامات اسرائیلی به ساکنان یک شهر در بیت‌المقدس شرقی اطلاع داده‌اند که  قصد دارند برخی از مناطق مسکونی را به عنوان بخشی از تلاش‌های یهودی‌سازی تخریب کنند.

اسرائیل در سال 1980 قدس شرقی را ضمیمه کرد؛ اقدامی که جامعه بین‌المللی آن را به رسمیت نمی‌شناسد. آمار نشان می‌دهد که در سه ماهه اول 2021، حملات علیه فلسطینی‌ها 121 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha