ویژگی‌های روش نوین آموزش روخوانی قرآن چیست + فیلم
کد خبر: 3970286
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن به روش نوین/28

ویژگی‌های روش نوین آموزش روخوانی قرآن چیست + فیلم

در روش نوین آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن سعی شد تا بدون تأکید بر روی تعریف‌ قواعد، قرآن را از روی کلماتش آموزش دهیم.

ویژگی‌های روش نوین آموزش روخوانی قرآن چیست + فیلمبه گزارش ایکنا، سیدیوسف درود، مدرس قرآن در بیست و هشتمین جلسه «آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن به روش نوین» به بیان نکاتی درباره روان‌خوانی و صحیح‌خوانی آیات پرداخت. مخاطبان این سی جلسه، علاقه‌مندان به یادگیری صحیح‌خوانی قرآن در تمامی سنین هستند که باید با حروف الفبای عربی آشنایی داشته باشند. متن و فیلم قسمت 28 در ذیل آمده است؛

«تا این جلسه تمام دروس مربوط به آموزش روخوانی و روانخوانی آموزش داده شد و شما قادر هستید قرآن را در مقابل خود باز کنید و به صورت صحیح و زیبا بخوانید. در جلسات آموزشی گذشته، تمام قواعد اصلی را به روش نوین به شما آموزش دادیم.

هنگامی که می‌گوییم روش نوین، معنایش این نیست که آموزش‌های این دوره چیزی غیر از آموزش‌های اصلی روخوانی و روان‌خوانی قرآن است بلکه روش، روش جدیدی بوده است، چنانکه خیلی از موارد آموزش روخوانی و روان‌خوانی طی آموزش‌های رایج و سنتی، قواعدمحور بوده است. ما از جلسه اول این آموزش، مصحف شریف را در مقابل شما گشودیم و بدون تأکید بر روی تعریف‌ها، سعی کردیم از روی کلمات به شما آموزش روخوانی دهیم ...

تأکیدم بر این است که در ابتدای آموزش، نباید عبارت‌های بلند را برای خواندن انتخاب کرد، بلکه عبارت‌ها کوتاه و چند‌کلمه‌‌ای باشد.

توضیح موارد روان‌خوانی قرآن فراتر از این است، سعی می‌شود در جلسات آینده این مورد را برای شما کامل‌تر بیان کنم.»

یادآوری می‌شود، سی درس آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، طی ماه رمضان هر روز منتشر شده و در آینده نیز در قالب پرونده‌ای ویژه بر روی سایت iqna.ir قابل دسترس خواهد بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha