راه‌اندازی ۶۳۳ صندوق قرض‌الحسنه از سوی بسیج سازندگی لرستان
کد خبر: 3970380
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان خبر داد:

راه‌اندازی ۶۳۳ صندوق قرض‌الحسنه از سوی بسیج سازندگی لرستان

رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان با اشاره به راه‌اندازی ۶۳۳ صندوق قرض‌الحسنه خانگی از سوی این نهاد، گفت: در سال ۹۹ تعداد ۳۴۰ شغل پایدار توسط صندوق‌های قرص‌الحسنه خانگی بسیج سازندگی لرستان ایجاد شده است.

راه‌اندازی ۶۳۳ صندوق قرض‌الحسنه توسط بسیج سازندگی لرستان/ ۱۱۳ زندانی آزاد شدبه گزارش ایکنا از لرستان، احسان جهانبخش، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، ۱۹ اردیبهشت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان لرستان که به‌مناسبت هفته بسیج سازندگی، انجام شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه با روش‌های اداری مشکلات جامعه با سرعت مدنظر جامعه انقلابی حل نمی‌شد بسیج سازندگی برای تسریع در حل مشکلات مناطق محروم بر راه‌اندازی گروه‌های جهادی در امر محرومیت‌زدایی متمرکز شد.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در روستاها و مناطق حاشیه‌ای فعالیت دارد و از مأموریت خود صیانت می‌کند، ادامه داد: بسیج سازندگی لرستان دارای دو هزار و 500 گروه جهادی است که ۳۰ هزار نفر بسیجی در این گروه‌ها ساماندهی شده است و در شرایط بحران همچون سیل و زلزله در حوزه محرومیت‌زدایی و برنامه‌های فرهنگی فعالیت دارند.

جهانبخش با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۳۳ صندوق قرض‌الحسنه خانگی در بسیج سازندگی راه‌اندازی شده است که آورده مردمی آن ۱۴ میلیارد تومان است، تصریح کرد: در سال ۹۹ تعداد ۳۴۰ شغل پایدار توسط صندوق‌های قرص‌الحسنه خانگی بسیج سازندگی لرستان ایجاد شده است و با انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد علوی، ۲۰ میلیارد تومان جهت اشتغالزایی به صندوق‌های قرض‌الحسنه خانگی در بسیج سازندگی تزریق و ۳۸۰ شغل دیگر به مشاغل ایجاد شده، افزوده شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان راه‌اندازی کارگاه رب انار و آب انار در تنگ سیاب کوهدشت را از نمونه مشاغل ایجاد شده از محل صندوق‌های قرض‌الحسنه خانگی بسیج سازندگی لرستان برشمرد و گفت: مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه ۱۴۰۰ برای بسیج سازندگی لرستان اختصاص یافته است که هدف از این اعتبار ایجاد مشاغل پایدار است.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی بسیج سازندگی استان و ساخت و تحویل ۳۲۷ واحد مسکن برای مددجویان کمیته امداد، گفت: در حال حاضر ۹۵ واحد دیگر در حال ساخت است؛ همچنین ساخت ۲۳ کیلومتر کانال آب‌بر کشاورزی شروع شده و تا چهار ماه آینده تکمیل خواهد شد.

جهانبخش از اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار معادل ۲۰ درصد بودجه توازن برای بسیج سازندگی لرستان خبر داد و گفت: توزیع ۶۸۸ سری جهیزیه، آزادی ۱۱۳ زندانی جرائم غیرعمد و طبخ ۳۴۰ هزار پرس غذای گرم تا قبل ماه رمضان از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی استان لرستان طی یک سال گذشته بوده است که در رمضان امسال نیز ۱۱۷ هزار پرس غذا توزیع شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان با اشاره به تهیه و توزیع یک میلیون و ۴۰۰ هزار ماسک و ۲۷ هزار سری لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان مناطق محروم توسط این نهاد، اضافه کرد: ۱۱۰ میلیارد تومان کمک مؤمنانه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون توسط بسیج سازندگی لرستان توزیع شده و ۷۰۵ تیم جهادی یاریگر کادر درمان هستند.

انتهای پیام
captcha