چرا مؤمن همواره بانشاط است؟ + فیلم
کد خبر: 3971254
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
زمزمه صحیفه جان / 30

چرا مؤمن همواره بانشاط است؟ + فیلم

مؤمن همواره بانشاط است، چون با خداوند زندگی می‌کند و اگر کار خوبی انجام دهد، می‌بالد که در پیشگاه خدا کار خوبی کرده و اگر کار بدی انجام دهد نیز نشاط خود را با رجوع به درگاه الهی بازمی‌یابد. بنابراین، زمانی که بد هستیم هم نباید از درگاه خدا فرار کنیم و خود را در سایه‌سار رحمت خداوند قرار دهیم.

به گزارش ایکنا، به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاوس روحی‌برندق، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و از شاگردان آیت‌الله بهجت، در درس‌گفتارهای رمضانی ایکنا به شرح ادعیه زبور آل محمد(ص) در صحیفه سجادیه می‌پردازد. در ادامه جلسه سی‌ام و پایانی این درس‌گفتار از نظر می‌گذرد؛

در این جلسه، به فقراتی از دعای چهل‌وهشتم صحیفه سجادیه اشاره می‌کنیم؛ امام سجاد(ع) فرمودند: «وَ لَا يُنْجِينِي مِنْكَ إِلَّا التَّضَرُّعُ إِلَيْكَ وَ بَيْنَ يَدَيْكَ»؛ یعنی خدایا من را فقط تضرع و خاکساری به سوی تو و در پیشگاه تو من را نجات می‌دهد.

خیلی اوقات ما با خدا قهر هستیم و گمان می‌کنیم که برای حل مشکل باید به جای دیگری غیر از درگاه الهی برویم، اما قهر با خدا نیز باید با آشتی با خداوند حل شود و خداوند است که مشکل را حل می‌کند. اگر ما مرتکب کار بدی شدیم، هیچ‌وقت از دست خدا راه گریزی نداریم و نباید با خدا قهر کنیم و اگر مرتکب کار بدی شدیم، چاره‌ای نداریم جز اینکه به درگاه او بازگردیم.

برخی‌ها بیماری روانی دارند و همواره احساس گناه می‌کنند و از درگاه خدا مأیوس هستند و با این حال تصور می‌کنند مؤمن هستند، در حالی که ایمان آن است که انسان پس از ارتکاب به گناه به درگاه خدا بازگردد. از این‌رو است که مؤمن همواره بانشاط است، چون با خداوند زندگی می‌کند و اگر کار خوبی انجام دهد، می‌بالد که در پیشگاه خدا کار خوبی کرده و اگر کار بدی انجام دهد نیز بانشاط است و به درگاه الهی بازمی‌گردد. بنابراین، زمانی که بد هستیم هم نباید از درگاه خدا فرار کنیم و خود را در سایه‌سار رحمت خداوند قرار دهیم.

خدایا، نشاط درونی و توجه به خودت و مراقبه و توجه به اولیای خودت را نصیب ما بفرما.

انتهای پیام
captcha