۸۰ درصد سالمندان آذربایجان‌شرقی در مقابل کرونا واکسینه شدند
کد خبر: 3971727
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵

۸۰ درصد سالمندان آذربایجان‌شرقی در مقابل کرونا واکسینه شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از واکسیناسیون ۸۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: از ۵ روز قبل هم واکسیناسیون سالمندان ۷۵ تا ۸۰ سال آغاز شده است و تاکنون نیمی از این افراد واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

واکسیناسیون ۸۰ درصد سالمندان آذربایجان‌شرقیعباسعلی درستی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از واکسیناسیون ۸۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: از ۵ روز قبل هم واکسیناسیون سالمندان ۷۵ تا ۸۰ سال آغاز شده است و تاکنون نیمی از این افراد واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که این رقم، بالاتر از متوسط کشوری است.

وی اظهار کرد: در برخی از شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی نیز تا ۹۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

درستی افزود: بر این اساس در صورت دریافت واکسن بیشتر، سرعت واکسیناسیون را افزایش می‌دهیم و در اواخر همین ماه واکسینه گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال نیز در آذربایجان‌شرقی آغاز می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در حال حاضر حدود یک‌هزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بستری هستند و شهر قرمز و آبی در این استان نداریم.

وی ادامه داد: ۶ شهرستان ورزقان، کلیبر، خداآفرین، هوراند، چاراویماق و اسکو در وضع زرد کرونایی قرار دارند و بقیه شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی نارنجی هستند.

درستی در عین حال هشدار داد که در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان، وضعیت قرمز کرونایی باز می‌گردد و محدودیت‌های این وضعیت نیز اعمال می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، همچنان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و دوری از اجتماعات تاکید کرد تا جان عزیزانمان به خطر نیفتد.

انتهای پیام
captcha