شركت در انتخابات حق مسلم همگان است / مدیری كه مردم‌دار نباشد، موفق نیست
کد خبر: 3972117
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
حدائق:

شركت در انتخابات حق مسلم همگان است / مدیری كه مردم‌دار نباشد، موفق نیست

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز مشاركت در انتخابات را حق مسلم تمام افراد دانست و افزود: هر كسی حق دارد كه در انتخاب مسئولان كشور سهیم باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز امروز، 27 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران به انتخابات پیش‌رو اشاره كرد و گفت: باید تلاش كنیم تا در انتخابات سهیم باشیم و در آن شركت كنیم و نباید كسی نسبت به این امر بی‌تفاوت باشد.

وی مشاركت در انتخابات را حق مسلم تمام افراد دانست و افزود: هر كسی حق دارد كه در انتخاب مسئولان كشور سهیم باشد لذا همان‌طور كه رهبر معظم انقلاب هم فرمودند باید تلاش كنیم تا حضور در انتخابات پررنگ باشد.

حدائق با یادآوری دوباره منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات گفت: همان‌طور كه معظم‌له فرمودند حضور حداكثری در انتخابات نشانه علاقه‌مندی مردم به اصل نظام و انقلاب اسلامی است گرچه با كمبودها و مشكلاتی مواجه هستیم اما اگر كارگزار خوبی در سمت‌های مختلف نبود و عدم موفقیت رخ داد نباید اصل تشكیلات را زیر سئوال ببریم.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با اشاره به آیه 68 سوره اعراف «أُبَلِّغُكُمْ رِسَالَاتِ رَبِّی وَأَنَا لَكُمْ نَاصِحٌ أَمِینٌ؛ پیامهاى پروردگارم را به شما مى ‏رسانم و براى شما خیر خواهى امینم» گفت: در این آیه خداوند دو ویژگی مهم را انبیا را برشمرده است و این آیه مصداق رأی دادن است لذا به كسانی رأی دهیم كه این دو ویژگی در آن‌ها بروز و ظهور داشته باشد یعنی انسان‌های خیرخواه و دلسوز جامعه باشند.  

وی با بیان اینكه باید از انتخاب خداوند برای پیامبران، در انتخابات درس بگیریم، گفت: خداوند در قرآن كریم می‌فرماید پیامبر(ص) نسبت به سختی‌های مردم بی‌تفاوت نبود پس مسئولانی انتخاب كنیم كه دلسوز مردم و خیرخواه جامعه باشند.

حدائق با تأكید بر اینكه همگی در برابر رأی خودمان مسئول هستیم، گفت: پیامبر مكرم اسلام(ص) در روایتی 4 ویژگی انسان‌های دلسوز را برشمرده‌اند كه نخستین آن این است كه فرد حرف حق بزند و دلسوز واقعی كسی است كه قضاوت به حق دارد البته انسان باید اول خودش عمل به حق كند و بعد دیگران به حق دعوت كند.

مسئول حوزه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) شیراز ادامه داد: در ادامه این حدیث پیامبر(ص) فرموده است انسان دلسوز هیچ‌گاه به كسی ظلم و ستم نمی‌كند و امانت‌دار است و همواره راه حق را در پیش می‌گیرد.

وی با بیان اینكه در انتخابات معیار را امین بودن نیز مدنظر قرار دهیم،‌ گفت: اعضای شورای شهر باید خادم مردم باشند لذا هر كسی كه حس و حال نوكری و خدمت به مردم را ندارد، نباید وارد كارزار انتخابات شود. امام خمینی(ره) نیز در این زمینه فرمودند مسئول در نظام اسلامی خادم است و باید به مردم خدمت كند پس اگر كسی اعصاب مردم ندارد نباید مسئولیت قبول كند.

حدائق با تأكید بر اینكه مدیری كه در دسترس مردم نباشد، مدیر موفقی نیست، گفت: فرد داوطلب انتخابات باید شورای شهر را امانت ببیند و دیدگاه شخصی او غلبه بر رضایت خداوند نداند.

مسئول حوزه علمیه منصوریه با بیان اینکه مالک اصلی همه چیز خداوند است، گفت: هرچه داریم امانت بوده و ما مالک مجازی هستیم، این نگاه امانت‌داری باعث می‌شود تا کم‌کاری و خیانت در جایگاه‌ها شکل نگیرد؛ میز ریاست قبلاً پیش روی کسی بوده است، نفرات بعدی هم خواهند آمد و می‌روند لذا مسئول موفق کسی است که نگاهش به قلم و فرصت امانت باشد.

وی در عین حال بر لزوم پرهیز از تخریب رقبا در انتخابات تأكید كرد و گفت: بنا نیست کسی در انتخابات تخریب شود. کسانی که تأیید می‌شوند و صلاحیت آمدن در عرصه انتخابات پیدا می‌کنند، صلاحیت این موضوع را داشته و امتیازهای لازم را کسب کرده‌اند لذا قرار نیست اگر با کسی موافق نیستیم به دنبال تخریب باشیم.

حدائق با تأکید بر اینکه نباید به رأی دیگران بی‌احترامی شود، گفت: برخی‌ها در انتخابات آخرت خودشان را تباه می‌کنند که این مورد زیبنده جامعه اسلامی نیست؛ اگر کسی نمی‌تواند داوطلب اصلح را تشخیص دهد، از کسانی که به آن اعتماد دارند و حرفشان معتبر است از فکر و نظر آن‌ها استفاده کنند.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس همچنین به شیوه تبلیغات انتخاباتی نیز اشاره كرد و گفت: تبلیغات خوب است اما در تبلیغات نباید اسراف شکل بگیرد لذا در جامعه‌ای که فقر و مشکل اقتصادی وجود دارد اسراف معنی نباید داشته باشد، یک تبلیغات معقول شکل بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های 7 ساله قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز اشاره كرد و گفت: در ماه رمضانی كه گذشت بیش از 60 مبلغ جهادی این قرارگاه در بخش‌های مختلف به تبلیغ پرداختند ضمن اینكه اقدامات دیگری نیز از قبیل توزیع 5 هزار پرس افطار، 10 هزار قرص نان و یك هزار و 500 بسته معیشتی نیز در طی ماه رمضان انجام شده است.

حدائق از پرداخت 30 میلیون تومان كمك هزینه درمان به بیماران نیازمند از سوی قرارگاه عمار خبر داد و گفت: همچنین طلاب این قرارگاه در طول ایام شیوع كرونا در تغسیل و تدفین اموات كرونایی مشاركت كردند.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در ادامه به فعالیت‌های این بنیاد نیز اشاره كرد و گفت: در ماه رمضان امسال و همچنین نیمه شعبان 3 هزار و 500 بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شد و 2 هزار و 700 هم نفر كمك‌های معیشتی دریافت كردند.

وی همچنین گفت: در استان فارس برگزاری دوره تخصصی مهدویت به بنیاد مهدی موعود(عج) واگذار شد و این کار مبارک در استان فارس صورت می گیرد و نیازی نیست طلاب استان فارسی به قم بروند.

انتهای پیام
captcha