كمك‌های خیران به زندانیان نیازمند در ایام كرونا به اوج رسید
کد خبر: 3972129
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷

كمك‌های خیران به زندانیان نیازمند در ایام كرونا به اوج رسید

مدیركل زندان‌های فارس با بیان اینكه تعطیلی کسب و کار و ایجاد محدودیت‌ها براثر شیوع بیماری کرونا نتوانست بر محبت خیرین تأثیر منفی بگذارد بلکه محبت آنان به اوج خود رسید، گفت: کمک‌های مردمی جهت خانواده زندانیان و کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد نسبت به سنوات گذشته بی‌نظیر بود.

به گزارش ایكنا از فارس، اسحاق ابراهیمی، مدیركل زندان‌های فارس امروز، 27 اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از ساختمان در حال ساخت مجتمع فرهنگی و آموزشی انجمن حمایت از زندانیان شیراز گفت: تعطیلی کسب و کار و ایجاد محدودیت‌ها براثر شیوع بیماری کرونا نتوانست بر محبت خیرین تأثیر منفی بگذارد بلکه محبت آنان به اوج خود رسید و کمک‌های مردمی جهت خانواده زندانیان و کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد نسبت به سنوات گذشته بی‌نظیر بود.

وی با بیان اینكه رسالت انجمن حمایت زندانیان کمک به خانواده‌های زندانیان است کمک به خانواده‌هایی که در جرم دخیل نبوده‌اند اما اکنون بیشتر در معرض آسیب هستند، افزود: انجمن حمایت اقدامات گسترده‌ای در زمینه حمایت از خانواده‌ها، آزادسازی زندانیان و اخذ رضایت شکات انجام می‌دهد و خادمیاران حرم رضوی در این زمینه همکاری خوبی با انجمن‌های حمایت دارند.

ابراهیمی بیان كرد: آموزش خانواده‌های زندانیان، ارتقای سطح آگاهی و مهارت به آنان ضرورت ایجاد چنین مجتمعی را دوچندان می‌کند تا از آسیب‌های احتمالی برای این خانواده‌ها پیشگیری کند.

سیدمصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس نیز در حاشیه این بازدید گفت: کار خیر و مشارکت در امور خداپسندانه اجر و مزد معنوی نزد خداوند متعال و آثار و برکات مفید و موثری در اصلاح امور جامعه دارد و حمایت و پشتیبانی از زندانیان و خانواده‌های آنان از جهات مختلف مادی، رفاهی، معیشتی و فرهنگی مورد توجه است.

وی افزود: در راستای برنامه‌های تحولی قوه قضائیه و سند تحولی ریاست قوه و تأکیدات ریاست کل دادگستری استان فارس اقدامات مؤثری از سال گذشته شروع و بحث اصلاح، بازپروری و باز اجتماعی کردن زندانیان و بازگشت مفید آنان به آعوش خانواده و جامعه و همچنین حمایت خاص از  خانواده های آنان مورد توجه ویژه قرار دارد.

بحرینی تأکید کرد: عوامل مختلف اقتصادی و اجتماعی در ارتکاب جرائم و زندانی شدن افراد نقش داشته است و با محبوس شدن سرپرست، خانواده وی هم درگیر و گرفتار می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با بیان اینكه جامعه نمی‌تواند نسبت به مشکلات خانواده زندانیان بی تفاوت باشد، گفت: بی‌توجهی به این خانواده‌ها معضلات و آسیب‌های اجتماعی را در جامعه افزایش می‌دهد.

رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز اضافه کرد: در صورت عدم توجه به زندانیان و خانواده آنان، در ارتکاب جرم آنان ما هم نقش داریم و سهیم هستیم بنابراین همه باید در گره گشایی از مشکلات این قشر آسیب دیده اجتماع سازمان زندان‌ها را کمک کنیم.

انتهای پیام
captcha