احداث باغ ایرانی در شیراز
کد خبر: 3975233
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

احداث باغ ایرانی در شیراز

شهردار شیراز با اشاره به روند عملیات احداث باغ ایرانی در شیراز، این پروژه را یک اثر فاخر و زیبا برای این کلان‌شهر توصیف کرد که فرصت گردشگری جدیدی را فراهم می‌کند.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز امروز، 12 خردادماه در بازدید از پروژه باغ ایرانی گفت: پروژه باغ ایرانی یک مجموعه فاخر و زیبا برای شهر شیراز است که فرصت گردشگری جدیدی را برای این کلانشهر فراهم می‌کند و با توجه به وسعت و امکاناتی که دارد به مجموعه باغات ارم، عفیف آباد و ... اضافه می‌شود.

وی افزود: این باغ در بولوار امیرکبیر به مساحت ۱۰ هکتار با الگوگیری از طراحی باغات ایرانی در حال احداث و دارای هزار متر آبنما، کوشک میانی و گالری ورودی است.

اسکندرپور اضافه کرد: شیراز دارای مجموعه باغات قصردشت و باغ‌های تاریخی عفیف آباد، ارم، جهان نما، دلگشا و ... به عنوان مراکز گردشگری است اما طی دهه‌های گذشته باغ جدیدی با ویژگی این مجموعه‌های ارزشمند همچون طراحی الگو گرفته از باغ‌های اصیل ایرانی به داشته‌های شیراز افزوده نشده است.

شهردار شیراز تصریح کرد: مجموعه امکانات باغ ایرانی، آن را تبدیل به یکی از مراکز گردشگری شیراز می‌کند و گردشگران در کنار بازدید از سایر مراکز از این باغ نیز بازدید می‌کنند.

اسکندرپور در پایان گفت: عملیات اجرایی پروژه باغ ایرانی به خوبی پیش می‌رود و تلاش داریم طی ماه‌های آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام
captcha