ضرورت آشنایی نسل جوان با منش و سبک زندگی شهدا
کد خبر: 3975255
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶

ضرورت آشنایی نسل جوان با منش و سبک زندگی شهدا

استاندار مازندران در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و شورای هماهنگی امور ایثارگران استان، گفت: نسل جوان باید با آرمان‌ها، اهداف، عقاید، سبک زندگی و منش شهدا آشنا شود.

ضرورت آشنایی نسل جوان با منش و سبک زندگی شهدابه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران، امروز 12 خردادماه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و شورای هماهنگی امور ایثارگران استان که به صورت حضوری و ویدئوکنفرانس در استانداری و دستگاه‌های یاد شده برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام شهیدان، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، قیام خونین ۱۵ خرداد و تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) و 10 هزار و ۴۰۰ شهید گرانقدر استان مازندران، اظهار کرد: صیانت از آرمان‌های امام راحل و شهیدان والامقام که با خون خود، صحیفه تاریخ مقاومت ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی را رنگین و جاودانه کردند، یک رسالت همگانی است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، به ویژه در جریان جنگ نرم و فرهنگی که دشمنان ما به راه انداختند، یک دیوار و سپر مستحکم است، افزود: نسل جوان باید با آرمان‌ها، اهداف، عقاید و سبک زندگی و منش شهدا آشنا شود.

استاندار مازندران، رسیدگی به امور خانواده‌های شهدا و ایثارگران را یک وظیفه بزرگ برای مدیران و مسئولان به ویژه دستگاه‌های ذیربط دانست و گفت: فرمانداران، مدیران و نمایندگان این حوزه در دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها باید پیشبرد امور این عزیزان را در دستور کار خود قرار دهند.

وی دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران را از دیگر مسئولیت‌های مهم مدیران دانست و ادامه داد: تجلیل از مقام شامخ و جایگاه این انسان‌های وارسته که در مسیر تداوم آرمان و راه و هدف شهیدان خود پایمردی کردند، یک ضرورت است.

حسین‌زادگان، تصریح کرد: عزت، اعتبار و اقتدار ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی با همه بدخواهی‌ها؛ توطئه‌ها و نیرنگ‌های دشمنان و اذناب منطقه‌ای آنان در طول بیش از ۴۰ سال از حیات پربرکت انقلاب اسلامی، رهین جانفشانی شهداست و استمرار این مسیر تنها راه مأیوس کردن دشمنان است.

وی با بیان اینکه ارزش‌های الهی، چون ایثار و شهادت، جامعه ما را در برابر تکانه‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی قدرتمند می‌کند، گفت: از انواع شیوه‌های اطلاع‌رسانی و فرآیند‌های آگاهی‌بخشی به ویژه رسانه‌های اجتماعی و کارآمد باید در جهت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت بهره برد.

لازم به ذکر است، در این جلسه با حضور استاندار مازندران از رقیه صفری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، فرماندهی نیروی انتظامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانداران شهرستان‌های ساری و بابل، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیر کل جهاد کشاورزی به جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ دیدار و تجلیل و تکریم خانواده شاهد و ایثارگر و رسیدگی و حل مشکل ایثارگران با اهداء لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha