انقلاب امام خمینی(ره) همچنان در جهان رو به گسترش است
کد خبر: 3975391
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
مدیر مؤسسه الکوثر ترکیه:

انقلاب امام خمینی(ره) همچنان در جهان رو به گسترش است

مدیر مؤسسه الکوثر ترکیه راز محبوبیت امام خمینی(ره) را در جهان، معرفت الهی و انکار تمام قدرت‌های غیر از خدا ذکر و تاکید کرد: با حضور امام خمینی(ره) یک بیداری و تحول در جهان پدید آمد و این تحول روز به روز در حال گسترش است.

ارسال/ تحولی که امام ایجاد کرد روز به روز در  جهان رو به گسترش استبه گزارش ایکنا، قدیر آکاراس، مدیر مؤسسه الکوثر ترکیه در وبینار تخصصی «امام خمینی(ره) مجدد دین و مذهب در عصر کنونی» که شامگاه 12 خرداد به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از سوی مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد، بیان کرد: در تاریخ و آیات قرآنی انسان‌هایی بوده‌اند که جان خود را نثار خدا کرده و تاریخ را دگرگون کردند.

وی اظهار کرد: این مردان خدا مسیرهای جدیدی را پیش روی بشر قرار داده و عصر جدیدی را مژده داده‌اند. این شخصیت‌های سرنوشت‌ساز، پیامبران، اندیشمندان، سیاستمداران و گاهی نیز علمای دین بوده‌اند؛ امام خمینی(ره) از جمله این شخصیت‌ها بودند که باعث به وجود آمدن تغییرات مهمی در آینده تاریخ بشر در تلاقی قرون 20 و 21 شده‌اند و انقلابی را رقم زدند که تمام جهان بشریت را تحت تأثیر قرار داد.

آکاراس ادامه داد: امام خمینی(ره) از شخصیت‌های کم نظیر در تاریخ و از مردان خدا هستند. در برهه‌ای از تاریخ که اسلام و به طور عمومی دین در غرب و شرق عالم رنگ باخته و از زندگی روزمره انسان‌ها بیرون رانده شده بود، امام خمینی(ره) به عنوان یک عالم دینی و از یک حوزه علمی خطاب به تمام جهان فریاد سر می‌دهد و با جمله «نه شرقی ، نه غربی» تمام جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و با عبارت «جمهوری اسلامی» مسیر تازه‌ای را می‌گشاید. 

صبر و اسقامت از ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره)

مدیر مؤسسه الکوثر ترکیه در ادامه بیان کرد: تنها هدف ایشان خدا بود و غیر خدا هیچ چیزی را قبول و از هیچ چیز ترسی نداشت. همچون آیه شریفه «فاستقم کما اُمرت» صبر و استقامت نشان داد و خداوند نیز یاری و نصرت خود را بر او نازل کرد. در ریشه تمام این اتفاقات عرفان و معرفت ایشان قرار دارد. با اینکه تمام جهان امام خمینی (ره) را با انقلاب سیاسی‌اش شناخته‌اند، اما وی چه در زمینه سیاست و چه در زمینه علمی دوست داشت که با عرفانش دیده و شناخته شود و این خصوصیتی بود که هم به سیاست و هم به دیگر رفتارهای او معنی می‌داد.

آکاراس یادآوری کرد: در تاریخ که نگاه می‌کنیم ریشه تمام تغییراتی که انبیای الهی همچون حضرت نوح(ع) و حضرت ابراهیم(ع) تا حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع) و در آخر حضرت محمد(ص) ایجاد کرده‌اند، نشان از معرفت الهی آنان بوده است و دلیل اثرگذاری و محبت نسبت به امام خمینی(ره) در تمام جهان نیز معرفت الهی او، تعهدش نسبت به خدا و انکار تمام قدرت‌های غیر از خدا بوده است. 

تأثیر انقلاب اسلامی بر مستضعفان جهان

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران همان میزان که در جغرافیای ما تأثیر بزرگی داشت بر مستضغفان جهان نیز تأثیر انقلابی ایجاد کرد؛ اعتقاد و تأکید امام خمینی(ره) به وحدت، نشان‌دهنده و بشارت‌دهنده جهانی است که با اتحاد مستضعفان، مظلومان و مسلمانان می‌توان ایجاد کرد که نام این دگرگونی «انفجار نور» به معنی پراکنده شدن روشنایی گذاشته شد.

مدیر مؤسسه الکوثر ترکیه معتقد است، در جهان امروز در پس زمینه نفرت ملت‌ها از آمریکا و صهیونیسم، بیداری اسلامی و اتفاقات اسلامی از آفریقای شمالی تا خاور دور، به حکومت رسیدن و قدرت گرفتن اسلام‌گرایان در کشورهای مختلف از جمله ترکیه، انقلاب امام خمینی(ره) وجود دارد و اثرات اسلام ناب محمدی که او به جهان عرضه کرده است در همه این اتفاقات دیده می‌شود.

گسترش بیداری و تحول در جهان

وی با بیان اینکه قبل از امام خمینی(ره) جهان اسلام در محدوده خودش در یک وضع ذلت بار زندگی می‌کرد، گفت: با حضور امام خمینی(ره) یک بیداری و تحول در جهان پدید آمد و این تحول روز به روز و موج به موج در حال گسترش است، زیرا بزرگترین مانع در مقابل صهیونیسم و امپریالیسم و مهمترین عامل باطل‌کننده نقشه‌های شیطانی آنان نیز همین بیداری و تحول است.

آکاراس افزود: امام خمینی(ره) با عشقی که به خدا و به اهل بیت(ع) داشتند، با وصیتنامه‌ای که برای ما به یادگار گذاشتند و با تأسیس اصل ولایت فقیه همیشه زنده خواهند بود. ایشان با اندیشه‌ها، اخلاق اسلامی و موضع‌گیری سیاسی‌شان که نماد «فاستقم کما اُمرت» است، یک دولت اسلامی نمونه و شخصیت مثال‌زدنی و یک اصل جامع به عنوان ولایت فقیه به جهان ارائه کرده است که آینده جهان و به ویژه مسلمانان را تضمین کرده و جهان تازه‌ای را برای آماده‌سازی عصر ظهور پایه‌گذاری کرده است. 

وی یادآور شد: تمام مسلمانان و به ویژه ما مسلمانان ترکیه از امام خمینی(ره) با امتنان یاد می‌کنیم و در پیشگاه خداوند قول می‌دهیم که راه ایشان را ادامه داده و از خط مشی و راه او جدا نشویم.

امام خمینی(ره) دارای جایگاهی بزرگ در سطح مستضعفین جهان است

همچنین مرتضی مرتضی، فعال بین‌الملل از کشور کنیا گفت: سخن گفتن از امام خمینی رضوان الله تعالی علیه کار دشواری است، زیرا شخصیت ایشان شخصیت بزرگی است که  از زمان غیبت صغری امام زمان(عج) تا کنون وجود نداشته است. 

وی ادامه داد: ایشان با حرکت و انقلاب خود علیه نظام گذشته و از بین رفته ایران توانست مسیر تاریخ را تغییر دهد، انقلابی که همچنان ادامه دارد و هر روز در حال پیشروی است. این انقلاب منحصر به ایران نبوده بلکه چشم مستضعفان همه ملت‌ها را باز کرده است.
 
علامه مرتضی گفت: امام خمینی(ره) توانست شکل تمام دنیا را تغییر دهد، ما طی سال‌های گذشته شاهد تحقیر و عقب‌نشینی قدرت‌های استکبار جهانی در برابر ایستادگی و مقاومت مظلومین و مستضعفین علیه قدرت‌های ظالم بوده‌ایم.
 
وی افزود: حقیقت این است که اکنون در خطرناک‌ترین مراحل هستیم، مرحله جدال بین حق و باطل، جدال بین قدرت ایمان و قدرت شر، بدون شک قدرت ایمان پیروز خواهد شد و فلسطین پیروز می‌شود.
 
این فعال بین‌الملل از کشور کنیا ادامه داد: آفریقا یکی از مناطقی است که از این انقلاب تأثیر پذیرفت و بر عنصر جوانان و دولت‌های نزدیک تأثیر گذاشت، جوانان به رنج‌ها و دردهایی که از سوی استعمارگران بر آنها تحمیل می‌شد، پی بردند، نسل جوان با صدای امام خمینی (ره) از خواب بیدار شد و توانست به شکل خاصی با اندیشه اهل بیت(ع) آشنا شود، زیرا تا قبل از آن با اهل بیت(ع) آشنایی چندانی نداشتند.
 
وی تصریح کرد: به همین علت شاهد شدت استقبال مردم برای آشنایی با فکر و سیره اهل بیت (ع) هستیم و مؤسسات ویژه نشر و اشاعه فرهنگ اهل بیت (ع) شکل گرفت؛ این نتیجه حرکت امام خمینی (ره) بود و این یک امر طبیعی است، آینده متعلق به این مکتب خواهد بود، و بر ما واجب است که این مکتب را به صورت کامل تعریف کنیم(ع) آشنا شوند، آماده کنیم.
 
علامه مرتضی بیان کرد: امام(ره) اثری برجای گذاشت که با گذشت زمان از بین نمی‌رود، اندیشه‌اش در خصوص آنچه که می‌خواست روشن بود و در عمل به آنچه که می‌خواست رسید. از خداوند متعال برای این انقلاب و رهبران آن به ویژه مقام معظم رهبری خواستاریم در حمل این رسالت موفق باشند و آن را دست صاحب حقیقی آن امام زمان (عج) برسانند.
انتهای پیام
captcha