امام(ره) نظام اسلامی را با عزمی پولادین در مسیر پیشرفت راهبری کردند
کد خبر: 3975589
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
پیام جامعةالمصطفی به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی (قدس سره)

امام(ره) نظام اسلامی را با عزمی پولادین در مسیر پیشرفت راهبری کردند

جامعةالمصطفی به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی (قدس سره) و قیام ۱۵ خرداد، پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، جامعةالمصطفی العالمیه همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی (قدس سره) و قیام ۱۵ خرداد، پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

۱۴ خرداد، یادآ‌ور غمی سترگ است. در چنین روزی، روح پرفتوح رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی، «با دلی آرام و قلبی مطمئن» به دیار ابدی سفر کرد و آزادگان، مستضعفان و دلدادگان انقلاب شکوهمند اسلامی را در جای جای گیتی به سوگ نشاند.

سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا ارتحال جانسوز امام خمینی (قدس سره) اندک بود و سراسر حادثه؛ در آن دوران، ایران اسلامی از سویی، با دسیسه‌هایی همچون تجزیه‌طلبی‌ها، ترور و بمب‌گذاری و... روبه‌رو بود و از سوی دیگر، استکبار جهانی و ایادی آن، جنگی هشت ساله را بر ملت انقلابی ایران تحمیل کردند که طولانی‌ترین جنگ قرن لقب گرفت.

در چنان هنگامه‌ای، امام خمینی (قدس سره) با عزمی پولادین و دل‌سپاری به مدبرالامور، قدم به قدم نظام مقدس اسلامی را در مسیر پیشرفت راهبری کردند. در ادامه نیز مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با رهبری حکیمانه و داهیانه خویش، کاروان انقلاب اسلامی را با صلابت به پیش بردند و امروز، پیام راستین نظام جمهوری اسلامی در گوش جهان طنین‌افکن شده و فریاد عدالت‌خواهی و آزاداندیشی از حلقوم مظلومان عالم بلند است.

۳۲ سال پیش در چنین روزی، بزرگ‌مردی از تبار سیدالشهدا (علیه‌السلام) به دیار باقی پرکشید که ندای اسلام‌خواهی و عدالت‌طلبی وی پشت زرسالاران را می‌لرزاند و حکومتی را پیش چشم جهانیان به تصویر کشید که وجهه همت خویش را تحقق آموزه‌های ناب اسلامی، عقلانیت، عدالت و معنویت در دنیا قرار داده است.

این روز‌ها یادآور قیام ۱۵ خرداد نیز هست؛ قیامی که در واکنش اعتراض‌آمیز مردم پشتیبان نهضت اسلامی به دستگیری امام خمینی (قدس سره) رخ داد و فراگیر شد و سرانجام منجر به پیروزی انقلاب اسلامی گردید.

در مسیر پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی، جان‌های پاک زیادی تقدیم شده و ملت ایران، پیمانی ناگسستنی با آنان امضا کرده است. شهیدان گلگون کفن قیام ۱۵ خرداد، تنها بخشی از کاروان شهدای انقلاب به شمار می‌روند.

جامعةالمصطفی‌العالمیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب اسلامی و شهدای جاویدان قیام ۱۵ خرداد، بر صیانت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و ادامه راه معمار بزرگ انقلاب اسلامی تأکید می‌ورزد و اعلام می‌دارد که در این مسیر، گوش به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است و امید دارد که این کاروان با قافله‌سالاری ایشان به سرمنزل مقصود و دولت جهانی موعود منتظر امام زمان (ارواحنافداه) برسد.

جامعةالمصطفی‌العالمیه

انتهای پیام
captcha